[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Zdeno Podobný zdpo na mailbox.sk
Středa Únor 13 21:17:43 CET 2002

9.2.2002 23:14:44, Juraj Bednar <juraj na bednar.sk> wrote:

>Ahojte,
>  mam taku otazku. Kedze osobne neviem, co robi bezny clovek na takom
>desktope, zaujimalo by ma co podla vas brani presadeniu desktopu na
>desktopoch okolo vas.

1. Nizka uroven vedomosti o pocitacoch. Poznam ludi, ktory ma otravuju aj s uplnymi prkotinami. Napr. som
velmi rad, ze jedna kolegina sa naucila nastartovat pocitac spustit word a nieco tam napisat. Samozrejme
formatovat to musim ja...

2. Vyssia hw narocnost linux. Viem, ze toto je diskutabilne, ale napr. Ako presvedcich niekoho aby presiel z
legalneho win95 so staroffice, s pentiom 90, 40 MB RAM a 1.2 GB HD, aby presiel na linux, ked viem, ze
na uvedenej konfiguracii  staroffice nespustim, KDE je utrpenie, a z Gnome sa neda tlacit?

3. Pohodlnost. Preco by som sa mal ucit nieco nove?

4. Kaslanie na zakony, moralku. Preco by som sa mal trapist s kompilovanim, testovanim a hladanim chyb,
ked mi kamosi dodaju super soft za cenu CD, ktory treba iba nainstalovat? Jednoduchost instalovanie
programov je  velmi dolezita. Pre mnohych znas je "./configure; make install" tiavialnost, ale tam 'vonku' to
mnohym vadi.

5. Co sa tyka verejne spravy (hoci si sa na to nepytal Juraj), tak pokial s tym nepride do tendra ako s
alternativou nejak velka (alebo radsej obrovska) firma, ktora je shcopna tender vyhrat, tak to bude vyzarat
tak ako to vyzera, ze do statne svery obe iba komercny ( a v tomto pripade je mi jedno, ci Unix alebo
Windows) soft., na ktorom si vsetci pekne zarobia (samozrejme, ze z nasich dani). tu ide totizto cisto o
prachy a take veci ako efektivita, uspornost (IMHO) su nepodstatne.

Zd.

PS: V inom threade bolo spomenute IBM a linux. Nerobte si vsak velke oci. V orgamizacii, kde robim, je
pomali vsetko IBM (a par thoshib), ale tuxa som videl iba na 2 pocitacoch a to som tam dal ja nacierno (nas
admim chodi okolo mna s mierne privretymi ocami) a okrem mna ho nikto nepouziva. Ina vsade je win a na
servery AIX. Jednoducho blizsia kosela ako kabat.