[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Čtvrtek Únor 14 10:41:56 CET 2002

-> >  mam taku otazku. Kedze osobne neviem, co robi bezny clovek na takom
-> >desktope, zaujimalo by ma co podla vas brani presadeniu desktopu na
-> >desktopoch okolo vas.
->
-> 1. Nizka uroven vedomosti o pocitacoch. Poznam ludi, ktory ma otravuju aj s uplnymi prkotinami. Napr. som
-> velmi rad, ze jedna kolegina sa naucila nastartovat pocitac spustit word a nieco tam napisat. Samozrejme
-> formatovat to musim ja...

nizka uroven vedomosti a neochota sa nieco naucit. Mnoho ludi satotoznuje
pocitacove vzdelanie a skusenosti so vzdelanim a skusenostami vo windows a
M$ office (ak prave necitame ponuku prace od zenskej ktora vie robit v
grafickych programoch NC a T602  - tusim stare PC Revue)

-> 2. Vyssia hw narocnost linux. Viem, ze toto je diskutabilne, ale napr.
-> Ako presvedcich niekoho aby presiel z legalneho win95 so staroffice, s
-> pentiom 90, 40 MB RAM a 1.2 GB HD, aby presiel na linux, ked viem, ze na
-> uvedenej konfiguracii staroffice nespustim, KDE je utrpenie, a z Gnome sa
-> neda tlacit?

staroffice som skusal uz davno ale keby si ho pouzil miesto window managera
(co by malo aj fachat aj stacit pre niektorych ludi) tak by to malo byt
lepsie. Nikdy neusetris vykon tym ze budes loadovat shity ako KDE a GNOME.

A potom sa mam cudovat ze linux so svojim vykonom a narocnostou vyzera byt
pomalsi...

-> 4. Kaslanie na zakony, moralku. Preco by som sa mal trapist s
-> kompilovanim, testovanim a hladanim chyb, ked mi kamosi dodaju super soft
-> za cenu CD, ktory treba iba nainstalovat? Jednoduchost instalovanie
-> programov je velmi dolezita. Pre mnohych znas je "./configure; make
-> install" tiavialnost, ale tam 'vonku' to mnohym vadi.

Nemali by sme cakat od pouzivatelov aby si kompilovali veci. Aj ked je
pravda ze prave kompilovanie umoznuje setrit - povyhadzovat veci ktore
niekto nepotrebuje a optimalizovat binarku pre iste potreby). Ale da sa to
robit inac. Len to potom bude zrat viac cpu aj ram (podla kvality kodu
samozrejme)

-> 5. Co sa tyka verejne spravy (hoci si sa na to nepytal Juraj), tak pokial
-> s tym nepride do tendra ako s alternativou nejak velka (alebo radsej
-> obrovska) firma, ktora je shcopna tender vyhrat, tak to bude vyzarat tak
-> ako to vyzera, ze do statne svery obe iba komercny ( a v tomto pripade je
-> mi jedno, ci Unix alebo Windows) soft., na ktorom si vsetci pekne zarobia
-> (samozrejme, ze z nasich dani). tu ide totizto cisto o prachy a take veci
-> ako efektivita, uspornost (IMHO) su nepodstatne.

Tu je chyba a tu treba zakrocit. Ludia a to vsetci si musia uvedomit ze
naozaj tu ide o ich peniaze a nie je jedno ci ich vyhodi dakto aby dostal
proviziu...

 Windows found: (R)emove, (E)rase, (D)elete