[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Únor 14 18:09:45 CET 2002

Ahoj,

> [...]
> Aby linux bezal ako desktop, dnes uz su X nutnostou (ved aj vo WinXX su
> spravidla uz len oknoidne aplikacie). Aby dobre isli X-sy, treba Pentium
> minimalne od 233 a viac, ale hlavne vela pamate, teda okolo 128 MB.
> Skutocnost: mame Pentia od 233 do 500, ale pamat medzi 32 do 64 MB
> (hovorime
> stale o pracovnych staniciach!!!)
> Winsom s MS Office to celkom stacilo, ale taky StarOffice chce tych 128
> MB k
> solidnej praci.
> Riesenie je jasne (aj ked nakladne).
> Problem: - peniaze, peniaze, peniaze.....

Poradim ti menej nakladne riesenie. Kupte jeden alebo viac lepsich
serverov (alebo ich pozbierajte). Jeden StarOffice+kde sice potrebuje
128MB RAM, ale desiatim StarOfficom staci 512MB RAM. A tie masinky s
malo ram budu vymakane x-terminaly. Fungujem takto aj doma, kopec skol a
inych organizacii funguje presne na tomto principe. Vyhody snad ani
nemusim spominat -- bezdiskove stanice sa adminuju cisto remote a VOBEC
nemusis behat po klientoch.

Ak si spravis nejake VNC, tak pocas telefonatu ti to mozu aj ukazat
(vidis ich obrazovku). Je to vymakane, na windowsoch take nieco tak
lahko nespravis a je to _VELMI_ cost-effective riesenie.

> 2) Software
> Zaklad je lokalizacia - ale to uz nie je dnes taky velky problem...

BTW: Kto chce pomoct pri lokalizacii OpenOffice/Star Office, nech sa
prihlasi do sk-i18n na lists.linux.sk (http://lists.linux.sk/). Treba to
vyriesit.

> - graficke baliky - typu Corel Draw a ine.
> Riesenie: Existuje ich dost, aj pod GPL
> Problem: skoro ziadny...

ak nepotrebujes CMYK a podobne uchylaciny, na to si treba kupit
specialny softver (teda neda sa tak lahko ukradnut, aby som to povedal
tak, ako to vacsina ,,Slovace'' berie). Osobne by som dal na taku
stanicu Apple s Mac OS X.

> - programovaci nastroj
> Riesenie: existuju
> Problem: peniaze