[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Marcel Telka marcel na telka.sk
Pátek Únor 15 09:48:30 CET 2002

Napísané dňa 15.02.2002 09:21:02 +0100, (autor: Matus fantomas Uhlar):
> -> a este sa doplnim:
> -> - este som nevidel klasickeho uzivatela PC, aby si sam nieco
> -> nainstaloval,
>
> To mas asi dobrych pouzivatelov. Lenze nanestastie propaganda M$ vedie
> ludi
> k tomu ze si chcu instalovat sami a su presvedceni ze su to schopni
> zvladnut
> najlepsie. Najhorsi su kutilovia ktori sice nerozumeju ale vrtaju a
> dovrtaju.

:) ... a potom platia za servis (to nie je chyba :-)).

> -> - nesnazme sa argumentovat o kvalitach linuxu, aby ho vedel spravovat
> -> bezny
> -> uzivatel . Ved on to nevie ani doteraz, ci s DOSom, alebo Winsami!!!
>
> Nie je bezny pouzivatel ako bezny pouzivatel (pouzivatel system pouziva,
> zatialco uzivatel si s nim uziva - a systamaci si uzivaju s nim).

Tato definicia pouzivatela/uzivatela sa mi velmi paci :-).

> Je kopa beznych pouzivatelov ktori si myslia ze sa o svoj pocitac dokazu
> postarat sami.

Ano. Musime im to vysvetlovat, ze to nedokazu, pretoze si to vyzaduje
(velmi) vela vedomosti. Ak namietaju, ze predsa o svoje xy (dosad napr.
televizor, video, auto atd.) sa staraju sami, tak im treba vysvetlit, ze
pocitac je ovela zlozitejsia vec ako vsetky tie xy dokopy :-) a iste veci
sa s pocitacom "normalne" nerobia (taktiez si malokto sam vymiena motor v
aute alebo opravuje televizor).

> -> Snazme sa o taky Linux:
> -> - ktory ulahci zivot jeho spravcovi, ci uz je to clovek, ktoremu
> -> starostlivost o pocitace vo firme prischla akosi naviac, alebo je za
> -> slusne plateny.
>
> Zalezi na tom aku uroen vedomosti od neho budeme cakat... existuje kopa
> windows instalaterov ktori dokazu neuveritelne zhovadit sietovanie...

:-) Nepoznam ani jedneho (cisto windows) instalatera, ktory by vedel o
sietach nieco viac ako BFU.

> -> - dobre spravoval (napr. taky linuxconf je pre skusenejsieho
> -> zaciatocnika ideal...),
>
> O linuxconfe by sa dalo hadat. Ale principialne sa da suhlasit. Vzdy vsak
> musime mat na pamati ze spravca OS musi mat nejake pocitacove vzdelanie a
> musi tomu rozumiet aspon do istej miery. Takze ano, nech sa to dobre
> spravuje - ale neprehanat aby sme si neurobili medvediu sluzbu.

suhlas.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |