[linux] DNS

riki phobie na host.sk
Pátek Únor 15 10:54:13 CET 2002

> Ano. Je pravda, ze "lepsieho" je cisto subjektivny nazor a to teda
> znamena, ze ak sa nejaky zaciatocnik v konfere spyta:
> Poradte mi lepsi program, ktory robi "toto a toto" ako je program "XY".
> Tak mu odpovieme: Kedze si zaciatocnik, a "lepsi" je subjektivny nazor,
> tak .... co vlastne? :-)

ja som to myslel v kontexte objektivne lepsie pre zaciatocnika

> Ja som napisal: "... mozno by bolo dobre uvazovat ...", t.j. len jemny
> naznak a popostrcenie inym smerom...

popostrcenia inym smerom IMHO u pokrocilych :)

> Myslim, ze zaciatocnik sa vacsinou nesnazi ucit sa konfigurovat bind (ja
> sam som sa to nikdy poriadne nenaucil, pretoze bind je obluda :-). Ak sa
> uz niekto uci konfigurovat dns server, myslim, ze je vhodne ho upozornit
> na lepsie riesenia.

konfiguracia bindu je zdokumentovana lepsie a existuje vacsie mnozstvo
nastrojov na ich konfiguraciu ako u kvaziproprietarneho djbdns, takisto
syntax konfiguracnych suborov dedi vela inych programov takze to je moj
pohlad.

> <flamewar>
> dlbdns je lepsi ako bind. Mozeme s tym nesuhlasit, mozeme sa o tom
> hadat, ale to je asi tak vsetko, co s tym mozeme urobit :-))
> </flamewar>

lepsi je niekde a niekedy, takisto ako bind, IMHO u zaciatocnika ktory
to pouzije ako caching nameserver je djbdns prilis narocny na
konfiguraciu a instalaciu ked 90% distribucii ma bind predkonfigurovany
pri default instalacii ako caching nameserver.