[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Miroslav Oravec mior na psg.sk
Pátek Únor 15 20:06:48 CET 2002

Uz som z toho uplny jelen...

Vasko Miroslav wrote:

> mal by tam byt Linux, hocaka distribucia s X Windowsami
> /home adresare by sa mohli montovat cez NFS zo servera

Rozumiem...(ale to X, staci len X-server, alebo aj manazer okien a pripadne
cele KDE, Gnome?)

> HW poziadavky -- min 486/8M RAM, optimalne Pentium/24RAM
>
> disky do 250-300MB na zakladny system a swap -- to nie je nutne,
> ked rozbehas bootovanie/swapovanie po sieti, ale sakramentsky to urychli
> nabeh systemu

Zatial rozumiem...

> do 10 klientov by mala stacit koax 10mbit siet

Este stale rozumiem...

> malo RAM staci preto, lebo to v podstate funguje na serveri a na klientoch
> sa zobrazuje iba vystup, ktory posiela server po sieti

UZ NEROZUMIEM...

Mal som za to, ze:

Klientom (v systeme X windows) sa rozumie aplikacny program, ktory vysiela
poziadavky na otvaranie okien, manipulaciu s nimi a vykreslovanie textu
grafiky. Poziadavky klienta plni server (presnejsie X-server), ktory je
samostatnym procesom. X-server obsluhuje hardwarove zariadenia ako su
obrazovka, klavesnica, mys... a predava X-klientovi spravy o akcii uzivatela.
{tolko odborna literatura...a aj moj nazor - doteraz}

> klient posiela serveru pohyby myskou a udery na klavesnicu :-)))

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
A tato veta tvrdi opak!

Tak ako to vlastne je?

Myslim dalej - Aplikacia (teda X klient) bezi napr. na jednom pocitaci, ale
vysledky moze zobrazovat na druhom pocitaci, kde je k dispozicii X- server.

Z  toho mi vychadza, ze:
- na LINUXOVOM serveri bezi nejaka aplikacia = X klient, napr. StarOffice, ale
na tzv. X-terminali (kde je pripojena obrazovka, klavesnica a mys), za ktorym
sedi uzivatel, MUSI mat spusteny X-server.

Alebo sa mylim?

Mozna to hovorime vsetci spravne, len nepouzivame tie iste a spravne pojmy.
Nie je server ako server, linuxovy server nemusi byt totozny s X-serverom....

Skusim postudovat ten clanok, mozno budem mudrejsi...
Tento tyzden mi nepracuje dobre hlava, mam chripku a akysi som priplesteny...
Alebo je to uz starobou???

Ale pokoj vam nedam, zacalo ma to vazne zaujimat a skusil by som to nasadit!!!
To by nebol krok ale skok vpred a u nas by sa to dalo...
{A vy budete radit, radcove moji...nasli - nenasli?}

S pozdravom
mior