[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Sobota Únor 16 01:43:13 CET 2002

Cau!

Ked si taky velky macher tak by si si mozno aj mohol uploadnut gpg kluc na
nejaky public keyserver, he? :-)

On Fri, Feb 15, 2002 at 10:48:14PM +0100, Ján Tomka wrote:
> no, a predstav si toto s linuxom. o tomto je desktop -- aby si za to mohol
> sadnut kazdy klakson s iq nad 50 a po pol hodine dokazal s tou vecou nieco
> urobit. ak si niekto nainstaluje linux s tym, ze to nikdy predtym nevidel,
> tak o pol roka vie so systemom spravit priblizne polovicu veci, ktore si
> normalne vo win naklika za par sekund. ved len z takej veci ako mount
> cedecka musi byt zaciatocnik totalne vymeteny.  pridavanie fontov do ixov?
> coze?
Podla mojej skusesnosti je tato zalezitost rovnaka pod windowsom a pod
linuxom. Ked chces jednoduchy desktop pre endusera, rovnako zvladne len
zakladne veci. Pred par dnami som 3ti krat v zivote videl XPcka a vyzera to
tak, ze konfiguracia pripojenia internetu cez LAN je cim dalej tym
zlozitejsia. Vykuklo na mna kopa okienok wizarda s volbami, ktorym som vobec
nerozumel (povazujem sa za velmi zbehleho v sietach, naplanoval som a
administrujem heterogennu siet s 500 pocitacmi a sam developujem sietove
aplikacie, napr. ident server s podporou maskarady alebo ftp client), a trvalo
mi to takych 10 minut kym som sa z toho vysomaril (esteze nebolo treba
restart).

Na efektivne zvladnutie ci uz linuxu alebo windowsu treba jednoznacne
odbornika s dlhorocnymi skusenostami, zaciatocnik kopu veci ani v jednom
nezvladne. Akekolvek ine tvrdenie je loz.

Toto je zdeformovane tym, ze vacsina uzivatelov pocitacov uz su dlhorocni
uzivatelia windowsu a tieto skusenosti sa daju pouzit v linuxe len limitovane.
Osobne si myslim, ze investicia casu do linuxu je vyhodnejsia, lebo skusenosti
maju dlhodobejsiu platnost (ked si precitam 10rocnu knihu o UNIXE, furt sa
mozem nieco naucit, a ako som pred 2 odstavcami ukazal, s MS je to velmi
kratkodobe).

> star office (o koffice ani nehovorim) na word nestiha.
Tuna sa za odbornika nepovazujem, ale open-office a gnumeric mi staci (s
koffice suhlasim, je to nedotiahnute).

> par dobrovolnikov nie je v ziadnom pripade schopnych urobit office, hru,
S hrou suhlasim, uz som to tu spominal, pretoze v hre nejde primarne o kod ale
o "umenie".

> napiste niekto linusovi, ze mate namakany soft, ale bezal by ovela
> rychlejsie, keby bolo v jadre par hackov specialne pre vas. no nazdar!
O co sa stavis? Potrebujem nove API do jadra na kontrolu vertikalneho refreshu
obrazovky na lepsiu kvalitu videoprehravacov. O taky rok sa na tomto argumente
budem len rehotat :-)

> vo windowsoch taketo veci su.
Poviem mikrosoftu, ze potrebujem nove API, co myslis ze sa stane?

> priamo v kernely su veci pre office,
echo "word start-new-letter 1 0" > /proc/ofis/word
nepatri k veciam, ktore by mi pod linuxom chybali.

> pre directx a par dalsich. nejaky kernel-hacker by cumel,
To by si cumel keby si videl zdrojaky v4l, DRI a XF86, ze? Ja som cumel, je to
kul a mozem sa v tom aj sam hrabat. A aj na alsu som sa trosilililinka pozrel.

> co je to tam za bordel, ale uzivatela zaujima len jedno. je to rychlejsie.
Prd je rychlesie. Nedostatky kernelu sa rapidne riesia, len za posledneho 1 a
pol roka podpora multimedii presla takou kvalitativnou zmenou ze MS sa moze
posrat. Hovorim to ako developer ktory je priamo "in" a ako uzivatel, ktory
cumi jak puk ake je to cool :-)

To co vnimas ako rychlejsie na 99% nesuvisi s kernelom.

> mna osobne vobec netrapi, ze sekretarky nikdy nebudu pouzivat linux v
> kancelariach, ze mlady chalani nebudu dusit najnovsie hry na linuxoch, ze
> prezentacie sa budu vzdy robit v powerpointe.
Ked mam byt uprimny, mne je to tiez uplne jedno, co maju na desktopoch INI.
Len:
- nesmu odo mna pozadovat kompatibilitu s nekompatibilnym, nemam najmensiu
  chut kupovat akykolvek software od MS
- nesmu sa cudovat ked im nerad poskytujem podporu

> nechapem, preco linuxaci tak strasne chcu, aby ich os bol desktopovy
> operacny system.
Lebo JA to chcem na desktope pouzivat, a pouzivam to uz vyse 4och rokov. A
chcem, aby som ho mohol hocikedy v buducnosti furt pouzivat.

My na vytvorenie velkej userbase nepotrebujeme zneuzivat pravne prostriedky.

Ide o moznost volby, lebo tu linux poskytuje.

> ulohou desktopu je podla mna totalne kaslat na nejake standardy a ocakavat,
> ze pri klavesnici stoji lamer, ktory moze napisat cokolvek, ale vzdy to bude
> davat zmysel.
Ulohou je podporovat uzivatela, a prave to software MS nerobi. MS mu stavia do
cesty prekazky a tvrdi, ze je to normalne. Toto je jeden z podstatnych
dovodov, preco sa ich softwaru vyhybam.

Aby som to uzavrel, s niektorymi tvojimi nazormi suhlasim, ale ako celok je to
trocha skreslene :-)

> 	judas
S pozdravom,

Disclaimer: This E-mail, because of shabby security on the Internet, in no way
            reflects my thoughts or intentions. It may even not be from me!