[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Ján Tomka jan.tomka na stonline.sk
Sobota Únor 16 04:28:04 CET 2002

On Sat, Feb 16, 2002 at 01:43:13AM +0100, Peter Surda wrote:
> Cau!
>
> Ked si taky velky macher tak by si si mozno aj mohol uploadnut gpg kluc na
> nejaky public keyserver, he? :-)

som taky velky macher! :-)

> Na efektivne zvladnutie ci uz linuxu alebo windowsu treba jednoznacne
> odbornika s dlhorocnymi skusenostami, zaciatocnik kopu veci ani v jednom
> nezvladne. Akekolvek ine tvrdenie je loz.

suhlasim. medzi linuxom a windowsami je vsak principialny rozdiel. v
linuxe sa clovek prehryzie cez mnozstvo dokumentacie, nezriedka studuje
zdrojaky, ale nakoniec o sebe moze prehlasit, ze rozumie tomu, ako ten
system funguje. vo windowsoch si to skor ci neskor naklikas a help velmi
nepotrebujes (navyse by ti asi nepomohol).

za tie styri roky, co som si prvykrat nainstaloval rh5.1 sa to hovadsky
posunulo dopredu, ale posledne tri-styri mesiace pocuvam velmi vela o
desktopoch. nikto nepovie, co to presne je, ide len o to, nahradit win.
a to si celkom nie som isty, ci sa to uz da s tym, co moze momentalne
linux ponuknut uzivatelom windowsov.

netyka sa to celkom desktopov, ale kolko asi musi mat clovek vedomosti,
aby zbuchal a staral sa o siet s desiatimi winmi alebo desiatimi
linuxami. alebo takto, je to to iste, prechod po piatich rokoch z win na
linux, alebo z linuxu na win? podla mna tam je rozdiel. aj ked neviem o
nikom, kto by chcel prechadzat linuxu na win. :-)

> echo "word start-new-letter 1 0" > /proc/ofis/word
> nepatri k veciam, ktore by mi pod linuxom chybali.

:-)

> - nesmu odo mna pozadovat kompatibilitu s nekompatibilnym, nemam najmensiu
>   chut kupovat akykolvek software od MS
> - nesmu sa cudovat ked im nerad poskytujem podporu

toto je presne dovod, preco je to s linuxom tazke. vyvojari nechcu robit
veci len preto, aby boli kompatibilne s windowsami. ani mne sa take
riesenia nepacia. ak je niekto namotany na dodrziavanie standardov, tak
som to ja. ale, objektivne, chces ignorovat uzivatelov operacneho
systemu s absolutnou prevahou? nebude to pre linux este horsie? nebude
to ludi od linuxu odradzat?

> Lebo JA to chcem na desktope pouzivat, a pouzivam to uz vyse 4och rokov. A
> chcem, aby som ho mohol hocikedy v buducnosti furt pouzivat.

je to cele o tom, ze co je desktop. cokolvek, co mas polozene na stole?
toto je asi najvacsi problem. pre mna je desktop, ked tam mam wmaker s
mozillou, a inac zijem v txt rezime? pre mna je to vsetko, co
potrebujem, ale som sa tri roky sam trapil, kym som si to zbuchal podla
svojich predstav, a myslim, ze som sa vela naucil. vela veci, ktore by
som za inych okolnosti mozno ani nepotreboval.

> My na vytvorenie velkej userbase nepotrebujeme zneuzivat pravne prostriedky.
>
> Ide o moznost volby, lebo tu linux poskytuje.

toto cele okolo gnu, linuxu a opensourcu, sloboda, komunita, to sa mi
velmi paci a je to strasne fajn, ze ludia spolu na niecom makaju. ale
zaujima to niekoho, kto chce/musi pouzivat pocitac len v praci? takeho
cloveka zaujima naozaj len to, ako si co najviac zjednodusi job. na to
mu ma komp sluzit. nemozes mu rozpravat, ze sice s podporou ms formatov
je to horsie, ale ze na vine je microsoft a nech sa aspon tesi, ze si
mohol vybrat os.

> Ulohou je podporovat uzivatela, a prave to software MS nerobi. MS mu stavia do
> cesty prekazky a tvrdi, ze je to normalne. Toto je jeden z podstatnych
> dovodov, preco sa ich softwaru vyhybam.

to je pravda. povedz mi, ako uplnemu hnupovi, preco to potom
microsoftu tak dobre sype? jak rozmyslam, tak rozmyslam, nechapem.

snazim sa ako najlepsie viem nenakazit sa povinnou chorobou vacsiny
linuxakov -- nenavistou k microsoftu. robi ta firma nieco, co nerobia
tisicky inych firiem? tato to len robi vo vacsom, lebo je vacsia. o dost
vacsia.

> Aby som to uzavrel, s niektorymi tvojimi nazormi suhlasim, ale ako celok je to
> trocha skreslene :-)

to bude tym, ze ja v tom sam nemam uplne jasno. jednoducho desktop su u
mna windowsy. a ja sa tu trapim, nicim si oci, s linuxom, a potom niekto
zahlasi, ze toto ide byt tiez desktop. znamena to, ze dalsi uzivatelia
linuxu uz nebudu musiet prejst tym, cim ja? tak z toho som mimo! :-)

mimochodom, velmi by som privital na lugcone prednasku o tom, ako by
vyzeral ten linuxovy desktop. mozno by som si v tom spravil poriadok a
pravdepodobne to bude zaujimat viacerych ludi.

	judas
--
[judas na hell judas]$ whatis life
life: nothing appropriate