[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Sobota Únor 16 09:29:51 CET 2002

On Sat, Feb 16, 2002 at 04:28:04AM +0100, Ján Tomka wrote:
> som taky velky macher! :-)
:-)

> suhlasim. medzi linuxom a windowsami je vsak principialny rozdiel. v
> linuxe sa clovek prehryzie cez mnozstvo dokumentacie, nezriedka studuje
> zdrojaky, ale nakoniec o sebe moze prehlasit, ze rozumie tomu, ako ten
> system funguje. vo windowsoch si to skor ci neskor naklikas a help velmi
> nepotrebujes (navyse by ti asi nepomohol).
S tymto nesuhlasim, pretoze pred par rokmi som sa windowsu venoval dost
intezivne pri rieseni istych uloh. Kopa veci, ktore som potreboval zistit,
jednoducho neexistuje, musel som robit reverse-engineering. Toto sa mi pod
linuxom este nestalo, prinajhorsom kuknem do sourcu a za par minut vidim
nejaky blby parameter.

> za tie styri roky, co som si prvykrat nainstaloval rh5.1 sa to hovadsky
> posunulo dopredu, ale posledne tri-styri mesiace pocuvam velmi vela o
> desktopoch. nikto nepovie, co to presne je, ide len o to, nahradit win.
> a to si celkom nie som isty, ci sa to uz da s tym, co moze momentalne
> linux ponuknut uzivatelom windowsov.
Achjaj. Moze ponuknut lepsiu investiciu.

> netyka sa to celkom desktopov, ale kolko asi musi mat clovek vedomosti,
> aby zbuchal a staral sa o siet s desiatimi winmi alebo desiatimi
> linuxami.
Vela, v oboch pripadoch. Inac to bude furt blbnut.

> alebo takto, je to to iste, prechod po piatich rokoch z win na linux, alebo
> z linuxu na win? podla mna tam je rozdiel.
Podla mna tiez.

> aj ked neviem o nikom, kto by chcel prechadzat linuxu na win. :-)
No tak vidis.

> toto je presne dovod, preco je to s linuxom tazke. vyvojari nechcu robit
> veci len preto, aby boli kompatibilne s windowsami.
V tomto to neni. Taka cinnost je totiz nekonecne frustrujuca. Asi si nikdy
nedevelopoval.

> ani mne sa take riesenia nepacia. ak je niekto namotany na dodrziavanie
> standardov, tak som to ja.
Inac mne nejde ani o "dodrziavanie standardov", tie su casto naprd. Mne ide o
to, aby mi nikto nebranil robit si s pocitacom a datami, do chcem.

> ale, objektivne, chces ignorovat uzivatelov operacneho systemu s absolutnou
> prevahou? nebude to pre linux este horsie? nebude to ludi od linuxu
> odradzat?
Z praktickeho hladiska mas pravdu, existuju ludia, ktory sa venuju
reverse-engineeringu (drzim im palce a vazim si ich) a developuju
multiplatformovo. Ze teoretickeho je to chyba na ich (closed-source) strane.

> je to cele o tom, ze co je desktop. cokolvek, co mas polozene na stole?
> toto je asi najvacsi problem. pre mna je desktop, ked tam mam wmaker s
> mozillou, a inac zijem v txt rezime? pre mna je to vsetko, co potrebujem,
> ale som sa tri roky sam trapil, kym som si to zbuchal podla svojich
> predstav, a myslim, ze som sa vela naucil. vela veci, ktore by som za inych
> okolnosti mozno ani nepotreboval.
Pre mna je to to, co mi umoznuje efektivne pracovat. Windows mi to neumoznuje.

> toto cele okolo gnu, linuxu a opensourcu, sloboda, komunita, to sa mi velmi
> paci a je to strasne fajn, ze ludia spolu na niecom makaju. ale zaujima to
> niekoho, kto chce/musi pouzivat pocitac len v praci? takeho cloveka zaujima
> naozaj len to, ako si co najviac zjednodusi job. na to mu ma komp sluzit.
> nemozes mu rozpravat, ze sice s podporou ms formatov je to horsie, ale ze na
> vine je microsoft a nech sa aspon tesi, ze si mohol vybrat os.
Definitivne suhlasim. Linux treba presadzovat tam, kde riesenia na jeho baze
maju prakticky zmysel, teda napr. zvysia efektivitu prace, usetria prachy atd.
Podla mna je takych situacii kopa.

> to je pravda. povedz mi, ako uplnemu hnupovi, preco to potom microsoftu tak
> dobre sype? jak rozmyslam, tak rozmyslam, nechapem.
Marketing. Zrusili alternativy a ludia si myslia, ze ten humus je v poriadku,
lebo nikdy ziadne ine nevideli.

> snazim sa ako najlepsie viem nenakazit sa povinnou chorobou vacsiny
> linuxakov -- nenavistou k microsoftu. robi ta firma nieco, co nerobia
> tisicky inych firiem? tato to len robi vo vacsom, lebo je vacsia. o dost
> vacsia.
Ako som uz povedal, Microsoft je len symptomom. Pricina su pravne humusy
vznikajuce poslednych par desatroci (softwarove patenty, "novy" copyright,
...).

Mne je absolutne jedno, kolko % desktopu Microsoft ma, pokial by ma nikto
nenutil ich produkty pouzivat. Preto to s tou nenavistou tak vyzera.

> to bude tym, ze ja v tom sam nemam uplne jasno. jednoducho desktop su u
> mna windowsy.
Vidis, aj teba uz dostali :-) To je cista psychologia.

> a ja sa tu trapim, nicim si oci, s linuxom, a potom niekto zahlasi, ze toto
> ide byt tiez desktop. znamena to, ze dalsi uzivatelia linuxu uz nebudu
> musiet prejst tym, cim ja? tak z toho som mimo! :-)
Aha tak ty im zavidis :-)

> mimochodom, velmi by som privital na lugcone prednasku o tom, ako by vyzeral
> ten linuxovy desktop. mozno by som si v tom spravil poriadok a pravdepodobne
> to bude zaujimat viacerych ludi.
Vidis, to je individualne. Pre mna znamena desktop 18 konzol + par browserov a
nejaki ofis :-)

Dufam, ze som nenatukal vela chyb, nechce sa mi to kontrolovat.

> 	judas
S pozdravom,

 "They say when you play that M$ CD backward you can hear satanic messages."
 "That's nothing. If you play it forward it will install Windows."