[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Sobota Únor 16 12:57:32 CET 2002

Ahoj,

> -taky ie zobrazi stranku aj ked je uplne vadna, ziadne
> ciste html a podobne. to by mali pridat aj do
> konqueroru.

No, takto... Ak mozes, skus si stiahnut KDE 3.0 beta2. Podarilo sa im
implementovat vsetky standardy (DHTML, CSS 1&2 a pod.). Rovnako sa im
podarilo implementovat velku cast (ak nie vsetko, neviem presne)
Microsoftackych pseudostandardov (stylesheet podpora na farbu
scrollbarov a take prkotiny). Maju uz 100% podla standardu implementaciu
JavaScriptu, podporuju Javu a ak si skompilujes, tak pomocou WINE aj
ActiveX(!).

Okrem toho je to este aj o dost rychlejsie ako predchadzajuci konqueror
a je velmi stabilny. (a podporuje plne SSL a TLS, aj klientske
certifikaty).

Autori vsak chcu feedback -- ak sa ti nejaka stranka nezrenderuje, skus
tu cast stranky, ktora nepojde prehodit cez bug reporting system. Ked
posles URL, tak sa ti na to vykaslu, na to nema nikto cas. Ale ak si das
tu pracu a lokalizujes ten problem presnejsie, dajme tomu na jednu malu
tabulku, tak sa tomu venovat budu.

Preto je tento vyvojovy cyklus dlhsi, lebo KDE 3.0 beta 2 (ktore je samo
o sebe pouzitelne a vcelku stabilne a hlavne sa da velmi lahko z rpmiek
nainstalovat popri KDE 2.x -- ja ho osobne pustam cez Xnest) je urcene
na to, aby ho co najviac ludi otestovalo. Je rychlejsie, treba tam vsak
vela veci otestovat. Preto final KDE 3.0 bude asi az koncom augusta.
Takze -- _TERAZ_ testujte, nie potom, ked uz bude neskoro. (ak niekto
chce seriozne testovat a nemoze si dovolit stiahnutie, mozem mu poslat
za cenu mojich nakladov CD do SR).

> -napriklad decss. nerozumiem, ako moze by niekto
> obvineny z toho, ze pomocou jeho softu sa daju
> porusovat autorske prava. to by sme mali zalovat
> symantec za ich nortona, microsoft za ich priezkumnika
> atd. teraz je v mode hon na bosorky. problem linuxu
> bude aj v multimediach, su za tym nahravacie a filmove
> spolocnosti. (este dobre, ze sa linux nemoze dostat do
> sporu s tabakovymi spolocnostami :-)

uchylne americke korporacie...

> -kde je sice dobre, ale uzivatelia su navyknuti na
> win. mnoho z nich si po instalacii xp nastavilo, ze su
> administratori a tak pustaju aj svoje hry. pod linuxom
> by zase chceli byt rooti :-). podla mna ma
> opodstatnenie projekt ako OpenBeOS alebo atheos, ak
> budu dokoncene tak vdaka linuxu budu mat vydlazdenu
> istu cestu, co nie je na zahodenie. (podobne aj hurd:
> pre tych, ktory chcu mikrokernel)

hm, openbeos je fajn, ale atheos nikdy nebude velky system.

> -windows ze su microkernel ? take xp/2000/nt sice hej,
> ale ktory "normalny" user ich pouziva, ked vacsina ma
> svoje 98/98se, zopar ich ma 95 alebo me. xp sa
> predavaju slabo a 2000/nt nie su vhodne pre
> normalnych. a microkernel ma aj svoje nevyhody.

ano.....

hovoril som o NT technologii.

> dolezitejsie je podla mna drzat drivere v oddelenych
> pametovych priestoroch a inteligentne s nimi
> komunikovat (napr. low latency messaging). ked sa
> zdrbe driver, nech mi neutopi cely system, ale iba
> kusok a zbytok prezije (pokial sa nezdrbe ide driver,
> to by som uz nemohol pracu sejvnut na disk :-)

jasne :-).

 J.