[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Ján Tomka jan.tomka na stonline.sk
Sobota Únor 16 16:52:07 CET 2002

On Sat, Feb 16, 2002 at 09:29:51AM +0100, Peter Surda wrote:
> S tymto nesuhlasim, pretoze pred par rokmi som sa windowsu venoval dost
> intezivne pri rieseni istych uloh. Kopa veci, ktore som potreboval zistit,
> jednoducho neexistuje, musel som robit reverse-engineering. Toto sa mi pod
> linuxom este nestalo, prinajhorsom kuknem do sourcu a za par minut vidim
> nejaky blby parameter.

ale toto nie je o desktope (zacinam slovo desktop nenavidiet). skus sa
vzit do ulohy usera desktopu. takto, skusme si povedat, co potrebuje:

- gui: jednotny vzhlad, jednoducha konfiguracia v jednej app so vsetkymi
  tymi zbytocnostami, ktore len vedia usera napadnut. s tymto myslim nie
  je prob, KDE je velmi pekne. akurat, ak niektore apps nepatria ku KDE,
  tak je odlisne ovladanie, odlisna konfiguracia a uz to zacina byt
  zlozite. normalne by som zacal niektore hotove apps vykradat a robit z
  toho KDE veci. v zaujme uzivatela. jednotny interface je zaklad.

- net: perfektny nadupany browser (Mozilla), MUA a la outlook (KMail),
  vsetky tie icq, irc, ftp a ja neviem co klienty. tu su podla mna
  rezervy. naozaj jediny poriadny irc klient, co poznam, je BitchX. ale
  par projektov sa blizi, a su graficke, a vsetko sa da (bude dat)
  naklikat.

- office: na tomto sa asi s par ludmi nezhodneme, ale nikto ma
  nepresvedci, ze kym nebude 100% podpora 'bullshit' standardov, tak
  nehrozi. niektorym ludom jednoducho nemozete odpisat, nech si doc
  strcia, alebo ich ignorovat. bud su prilis doleziti, alebo ozaj
  potrebujete ten dokument, cokolvek. nema zmysel nadavat kvoli tomuto
  na microsoft. vlastne im nikto nemoze zazlievat, ze robia s tymito
  formatmi problemy. podpora tychto formatov v opensourcove officoch je
  podla mna najvacsi krok k desktopu. this is tough one.

- multimedia: kym si bude musiet kazdy kompilovat mplayer sam, kym budu
  problemy s titulkami, padavostou atd., tak nic moc. chce to jeden
  velky tucny nadupany media player. zobrat mplayer a xmms, poriadne to
  zbuchat dokopy a urobit k tomu nadherny jednoduchy interface.

- hry: je ich malo, su slabe, su ovela pomalsie ako vo win, vacsinou len
  stare kusy. toto je oblast, kde to chce vela prachov. sdl, clanlib a
  podobne zalezitosti v podstate nemaju zmysel. chce to firmy s
  vlastnymi enginami, s platenymi programatormi atd. ale aku maju tieto
  firmy motivaciu? je to kruh, pretoze terajsi uzivatelia linuxu ani
  zdaleka nebazia po hrach tolko, ako windowsaci, takze firmy pre linux
  vela hier nerobia. ale ludia nebudu na linux chodit, kym tam nebudu
  hry kvalitativne a kvantitativne na urovni windowsov najviac dva roky
  dozadu. a tak dokola.

- system: je uplne v pohode cakat, ze si clovek sam nainstaluje
  desktopovy system doma, bez pomoci vselijakych guruz atd. sakramentsky
  tazko si viem predstavit, ako by sa clovek doma sam staral o linuxovu
  stanicu. je tam pekny control center, ale chyba tu skutocne kopia
  ovladacich panelov z win. mimochodom, instalovanie balikov je podla
  mna lahsie v linuxe. uz dlhsi cas. problem podla mna je, ze v linuxe
  si skutocne dokazete nastavit uplne cokolvek, ibaze na kazdu vec je
  iny program, vacsinou su ncurses, alebo len command line. gui by mali
  mat programy setserial, hdparm, ..., takisto nejaky total user
  friendly interface k /proc, so vsetkym, co k tomu patri. nie len
  prehliadac, ale moznost nastavovania mnozstva veci bez toho, aby user
  vedel, ze nejaky /proc existuje... user nesmie vediet, ze su tam
  adresare ako /dev, moduly do jadra, kernel atd. naco by mu to bolo?

- lokalizacia: bez komentara. bezchybna a uplna.

> Achjaj. Moze ponuknut lepsiu investiciu.

o tomto je windowsaka take tazke presvedcit...

> V tomto to neni. Taka cinnost je totiz nekonecne frustrujuca. Asi si nikdy
> nedevelopoval.

eh, urcite nie tolko ako ty, a tiez nie veci, ktore by mali byt
kompatibilne s ms.

> Inac mne nejde ani o "dodrziavanie standardov", tie su casto naprd. Mne ide o
> to, aby mi nikto nebranil robit si s pocitacom a datami, do chcem.

standardy su casto na prd, ale ked sa nebudu dodrziavat ani tie, tak bude
na prd vsetko. robim teraz maly xhtml browser vo wings (najhorsia
graficka kniznica aka existuje) a po dvoch tyzdnoch snazenia som sa
rozhodol, ze nie je mozne davat bacha na vsetky kraviny, ktore so xml
moze autor urobit. jednoducho som si otvoril specifikaciu a isiel som
podla toho. ak niekto skusi preparsovat non-well-formed xml, tak sa s
nim nebavim. podla mna je nekonecne frustrujuce pisat aplikacie, od
ktorych uzivatel ocakava, ze nieco zobrazia, aj ked tam hodis
cat /dev/random. na www-html prebieha akurat debata, ze ani 1% web
contentu nie je v sulade so standardami. vies si predstavit, o kolko
lahsi zivot by mali developeri, keby ludia zmenili pristup k standardom?
ale to zase odporuje 'desktopovemu pristupu'. desktop sa musi
vysporiadat v podstate s akymkolvek formatom, co aj invalidnym.

> Vidis, aj teba uz dostali :-) To je cista psychologia.

tak pockat, ja som mal winy naposledy butnute asi pred rokom. ale vidim,
co maju ludia xp, tak je to rozdiel. to je podla mna desktopovy operacny
system. mozno by som mal fakt upgradnut na 8.1 ako hovori juraj a
pozriet sa tam, ale som stale skepticky. jasne, v linuxe mozes pozerat
video, su tam nejake hry, aj office, ale je to na tej urovni ako xp?
mozno (aj ked si to ozaj neviem predstavit) je mozne posadit cloveka
pred linuxovu stanicu a nechat ho, nech si browsi, mailuje, hra hry,
pise dokumenty a co ja viem, co sa este robi na desktope. ale este nie
uplne bezbolestne.

	judas
--
[judas na hell judas]$ whatis life