[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Sobota Únor 16 17:12:50 CET 2002

Ahoj,
> - net: perfektny nadupany browser (Mozilla),

konqueror je velmi pekny.

>   MUA a la outlook (KMail),

ak niekto nepozna, tak nieco, co sa podoba outlooku je jednoznacne
Ximian Evolution. Pozrite pripadne, ak sa vam kmail nepaci. Osobne
pouzivam mutt, ale kmail je tiez fajn.

>   vsetky tie icq, irc, ftp a ja neviem co klienty. tu su podla mna
>   rezervy. naozaj jediny poriadny irc klient, co poznam, je BitchX. ale
>   par projektov sa blizi, a su graficke, a vsetko sa da (bude dat)
>   naklikat.

pekny je xchat. Inak, tuto absolutne killer feature je v Ximian GNOME,
kde sa z menu dvomi kliknutiami da spusit monkey talk, ktory ta bez
vsetkeho rovno pripoji na Ximian irc server a na akanal, kde ti ludia
mozu rovno radit. To je support! (vola sa to MonkeyTalk).

> - office: na tomto sa asi s par ludmi nezhodneme, ale nikto ma
>   nepresvedci, ze kym nebude 100% podpora 'bullshit' standardov, tak
>   nehrozi. niektorym ludom jednoducho nemozete odpisat, nech si doc
>   strcia, alebo ich ignorovat. bud su prilis doleziti, alebo ozaj
>   potrebujete ten dokument, cokolvek. nema zmysel nadavat kvoli tomuto
>   na microsoft. vlastne im nikto nemoze zazlievat, ze robia s tymito
>   formatmi problemy. podpora tychto formatov v opensourcove officoch je
>   podla mna najvacsi krok k desktopu. this is tough one.

openoffice.

> - multimedia: kym si bude musiet kazdy kompilovat mplayer sam, kym budu
>   problemy s titulkami, padavostou atd., tak nic moc. chce to jeden
>   velky tucny nadupany media player. zobrat mplayer a xmms, poriadne to
>   zbuchat dokopy a urobit k tomu nadherny jednoduchy interface.

S tym kompilovanim mas pravdu. Planujem spravit nieco ako MPlayer kit,
ktory ti jednym klikom skompiluje mplayer na masine, spravi z toho
rpmko, nainstaluje a rpmko zmaze.

> - hry: je ich malo, su slabe, su ovela pomalsie ako vo win, vacsinou len
>   stare kusy. toto je oblast, kde to chce vela prachov. sdl, clanlib a
>   podobne zalezitosti v podstate nemaju zmysel. chce to firmy s
>   vlastnymi enginami, s platenymi programatormi atd. ale aku maju tieto
>   firmy motivaciu? je to kruh, pretoze terajsi uzivatelia linuxu ani
>   zdaleka nebazia po hrach tolko, ako windowsaci, takze firmy pre linux
>   vela hier nerobia. ale ludia nebudu na linux chodit, kym tam nebudu
>   hry kvalitativne a kvantitativne na urovni windowsov najviac dva roky
> [...]

ciastocne mas pravdu, skus transgaming, ktory som spominal. Naozaj ho
skus, potom hovor. Spusti to obrovske mnozstvo hier, ma to DirectX
implementaciu. A _NIE JE_ to emulator (Wine Is Not Emulator), takze to
ide porovnatelne rychlo s windowsami.

> [...]
>   mna lahsie v linuxe. uz dlhsi cas. problem podla mna je, ze v linuxe
>   si skutocne dokazete nastavit uplne cokolvek, ibaze na kazdu vec je
>   iny program, vacsinou su ncurses, alebo len command line. gui by mali
>   mat programy setserial, hdparm, ..., takisto nejaky total user
>   friendly interface k /proc, so vsetkym, co k tomu patri. nie len
>   prehliadac, ale moznost nastavovania mnozstva veci bez toho, aby user
>   vedel, ze nejaky /proc existuje... user nesmie vediet, ze su tam
>   adresare ako /dev, moduly do jadra, kernel atd. naco by mu to bolo?

ciastocne mas pravdu, ale windowsy tiez maju nejake registre a ich
editovanie sa mi ani zdaleka nezdalo user-friendly a niekedy do nich
treba predsalen naliezt. Cize ziadna zmena -- zakladne sa da spravit
lahko, ked chces robit magiu, tak sa to nauc (a mozno ani nie je zle, ze
tu magiu nerobi kazdy, kto do toho nevidi).

> [...]
> podla toho. ak niekto skusi preparsovat non-well-formed xml, tak sa s
> nim nebavim. podla mna je nekonecne frustrujuce pisat aplikacie, od
> ktorych uzivatel ocakava, ze nieco zobrazia, aj ked tam hodis
> cat /dev/random. na www-html prebieha akurat debata, ze ani 1% web
> contentu nie je v sulade so standardami. vies si predstavit, o kolko
> lahsi zivot by mali developeri, keby ludia zmenili pristup k standardom?
> ale to zase odporuje 'desktopovemu pristupu'. desktop sa musi
> vysporiadat v podstate s akymkolvek formatom, co aj invalidnym.

100% suhlas. Skoda, ze mainstream browsre na non-well-formed XML
nepovedia: ,,neriesim''.

pockaj na 8.2 (*grin*) :).

 Juraj.