[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Miroslav Cabarka mirodoma na arka.sk
Neděle Únor 17 00:38:01 CET 2002

> Ja som byval na strednom slovensku v 25 tisicovom meste... A linux je tam
> nieco o com ludia citaju z casopisov. A tam to aj konci. V obchode tam
> nezoznenies o linuxoch ani ciarku, mozno tak instalacky redhatu 6.2.
> Nie nesekol som sa v cisle.
>
> Tu je cely problem, z kade maju ludia mat ten linux. Ked v celom meste ho
> nezozenies. Z netu ho po modeme nestiahnes. Teda nie s platom okolo 10
> tacov na mesiac. A to som este prehnal.

Toto sa da riesit cez www.cedecko.sk. 1. CD je tusim za 160, kazde dalsie
za 130. Uz som im tam nejaky obrat urobil, mam pevnu linku, ale len 38kb.

> Dalsia vec je slovenska distribucia. Proste nieco na com je napisane
> "vyrobnene na slovensku" to ludi laka viac :)

Vec vkusu. V tejto suvislosti mi skor chyba to, ze by ludia na Slovensku
mali ovladat (ucit sa) cudzie reci. Ak by kazdy obcan na Slovensku ovladal
anglictinu, alebo aspon nemcinu, lokalizacia by bola radovo jednoduchsia. V
Holandsku vie kazdy jednu cudziu rec, velka cast ludi dve. Je to okrem
ineho dosledok tradicie, pudu sebazachovy (male narody sa musia prisposobit
okoliu, ak chcu prezit - jazykovy zakon nepomoze) a faktu, ze na vysokych
skolach sa vyucuje v anglictine.

Prijemny vecer.

--
Ing. Miroslav Cabarka