[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Jaroslav Soltys jaroslavsoltys na yahoo.com
Neděle Únor 17 11:04:06 CET 2002

> windowsu venoval dost
> ktore som potreboval zistit,
> reverse-engineering. Toto sa mi pod
> sourcu a za par minut vidim

s tym reverse engeneering suhlasim. ms ma chyby vo
svojich win32sdk helpoch.

> - multimedia: kym si bude musiet kazdy kompilovat
> mplayer sam, kym budu
>   problemy s titulkami, padavostou atd., tak nic
> moc. chce to jeden
>   velky tucny nadupany media player. zobrat mplayer
> a xmms, poriadne to
>   zbuchat dokopy a urobit k tomu nadherny jednoduchy
> interface.

suhlasim. najlepsie by bolo do xmms pridat poriadne
pluginy a navrhnut nejaku architekturu, nech
vykonnostne straty su minimalne. a zrusit blbiny typu
esd a arts a nahradit ich niecim vykonnejsim, lebo ma
nebavi kliknut na pause a cakat na zareagovane 0.5s.

> sdl, clanlib a
>   podobne zalezitosti v podstate nemaju zmysel.

sdl ma zmysel, lebo je to iba nizkourovnovy wrapper
pre directx/xf86dga a podobne. a je pomerne vykonny.
skusal si niekedy robit s directx v cistom C ?
DirectDrawCreate a podobne funkcie ti vratia struct
obsahujuci pointre na funkcie a podobne. ja viem, ze
to ma svoj vyznam, ale je to choro navrhnuta
architektura. libsdl je rychle a je to v podstate iba
rozhranie, ono samo nic nerobi, na vsetko vola funkcie
konkretnej platformy. tak ja pouzivam sdl aj pod win32
na vyvoj hry, ktoru robim ako rocnikovy projekt
(nebojte sa, bude aj linux verzia :-)

clanlib a allegro su nieco uplne ine. to su komplexne
a komplikovane kniznice. napr. na vyvoj softwaroveho
3d enginu bolo allegro 3 uplne neschopne. tieto
kniznice su dokonale v tom co robia a neschopne v tom,
co nevedia.

> podla mna je nekonecne frustrujuce
> pisat aplikacie, od
> ktorych uzivatel ocakava, ze nieco zobrazia, aj ked
> tam hodis
> cat /dev/random. na www-html prebieha akurat debata,
> ze ani 1% web
> contentu nie je v sulade so standardami. vies si
> predstavit, o kolko
> lahsi zivot by mali developeri, keby ludia zmenili
> pristup k standardom?
> ale to zase odporuje 'desktopovemu pristupu'.
> desktop sa musi
> vysporiadat v podstate s akymkolvek formatom, co aj
> [...]

ano, lenze kedze ms ma browser, ktory zozerie aj
klince miesane s /dev/random a zobrazi ich spravne,
tak si tvorcovia stranok myslia, ze ich stranky su ok.
no a potom kydaju na konq/mozz/lynx a podobne, ze su
to shity. slovo standart pre nich znamena ie, ktory ma
90% trhu. (aj ked musim uznat, ze ie5.5 je dobry. o
tych predch. verziach sa to povedat nedalo.) lenze
takyto je 99% www a my potrebujeme browser, ktory bude
podobne blbuvzdorny.

mimochodom, som zastancom centralizovaneho control
panelu pre normalnych userov. predstavte si, keby
mohli konfigurovat cely system z jedneho miesta.
samozrejme root by im to mohol zatrhnut, ale pre
domacich 'expertov' by to bolo fajn. koho (okrem
orotoxnych :-) bavi 'vi /etc/X11/XF86Config' ?

a koho bavi, ze kvoli zmene bitovej hlbky musi
restartovat xserver ? a kvoli zmene rozlisenia (mam na
mysli logical scan line length, ci ako sa to nazyvalo
vo vesa specifikacii) editovat konfiguraky a znova
restartovat X ? niekomu sa nepaci ctrl-alt-plus/minus
a potom skrolovat, nikomu hej. niekto chce mat panel
celu dobu na obrazovke, niekto nie. X su dobre
konfigurovatelne, ale aj ich treba kvoli mnoho veciam
restartnut. pritom by sa to dalo riesit aj za jazdy.
(teda aspon graficke karty a ich drivere s tym nemaju
problemy, pokial nie su nakodene. pridaval som do
macronix 86251 podporu pre viac bitovych hlbok nez 8
pomocou reverse engeneeringu a drivere pre Xf86 3.x
som teda videl a podla mna to vobec nie je tazko
nakodit. len pri zmene rozlisenia o tom informovat aj
wm nech poposuva okienka, nech nie su mimo obrazovky a
sme hotovi.) a tuto featurku by chcelo viac ludi.

jard