[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Ján Tomka jan.tomka na stonline.sk
Neděle Únor 17 15:51:25 CET 2002

On Sat, Feb 16, 2002 at 05:12:50PM +0100, Juraj Bednar wrote:
> konqueror je velmi pekny.
>
> ak niekto nepozna, tak nieco, co sa podoba outlooku je jednoznacne
> Ximian Evolution. Pozrite pripadne, ak sa vam kmail nepaci. Osobne
> pouzivam mutt, ale kmail je tiez fajn.

o tomto sa nechcem hadat, mne najmenej zalezi na tom, aby bol z linuxu
desktop, ale myslis, ze ti na to user skoci, ked od neho budes chciet
kvoli browseru instaloval libky, base a par dalsich balikov z jedneho
desktop environmentu a kvoli mua zase dalsie libky, base, atd.?

na jednotnom interface sakramentsky zalezi! podla mna, usera velmi
nerajcuje moznost vyberu, nemusi pouzivat ten najlepsi kusok softu,
hlavne nech to vsetko vyzera rovnako, ma to rovnake menu, nech nastavena
tema funguje na vsetky okienkove aplikacie atd.

> S tym kompilovanim mas pravdu. Planujem spravit nieco ako MPlayer kit,
> ktory ti jednym klikom skompiluje mplayer na masine, spravi z toho
> rpmko, nainstaluje a rpmko zmaze.

je to dost dobre riesenie, raz sa to skompiluje a user ma pokoj. ale zase
je prob s kompilatorom a libkami. co ked to vobec nema nainstalovane? ak
bude v instalacii os volba 'desktop', tak sa kompilator zrejme
instalovat nebude. na druhej strane, keby sa to skompilovalo pri
instalacii os, tak by sa to dalo. ale aj tak to nevyriesi problemy pri
upgradovani.

povoluje licencia mplayera spravit nejaky server, odkial si stiahnes
maly shell skript, spustis ho u seba, vygeneruje ti vsetky potrebne
informacie o systeme, posles to naspat a on ti podla toho skompiluje
mplayer? ale aj tak je to ako past na oko.

nepockame s tym desktopom este? linux bez kompilatora. coze? bez awku,
grepu, sedu, perlu, pythonu, tclka, ...

> ciastocne mas pravdu, ale windowsy tiez maju nejake registre a ich
> editovanie sa mi ani zdaleka nezdalo user-friendly a niekedy do nich
> treba predsalen naliezt. Cize ziadna zmena -- zakladne sa da spravit
> lahko, ked chces robit magiu, tak sa to nauc (a mozno ani nie je zle, ze
> tu magiu nerobi kazdy, kto do toho nevidi).

nemyslim ziadnu magiu. skor take tie zalezitosti ako nastavenie
rychlosti cdromky, dma a ine veci, ktore davaju userovi pocit, ze ma
kontrolu nad systemom. jasne, a nastavovanie velkosti swapu! :-)

v linuxe registre nie su, takze by to tu bolo este lahsie. s tymi
ovladacimi panelmi, to je podla mna od usera opravnena poziadavka.
nastavit si niektore vlastnosti systemu (mys, ixy, multimedia, tlac,
siet, dialup, ...) v jednej app a hlavne jednoducho, klikanim. tiez by
tam malo byt nastavovanie runlevelov a dalsie systemove veci (chlapik to
bezi doma a sam).

vo windowsoch sa aj tie najbrutalnejsie veci naklikavaju, takze by mozno
bolo fajn spravit (v kde?) konfiguracne apps pre apache, postfix, atd.
videl som par takych pokusov, ale user by z toho vela nemal. hovorim
user, lebo vo windowsoch som videl chlapika rozbehat webserver, javu a
nejaku databazku bez toho, aby vedel, co to je.

desktop je podla mna to, kde ako textovy editor staci notepad. uz ziadne
konfiguraky, len klikanie.

>              Skoda, ze mainstream browsre na non-well-formed XML
> nepovedia: ,,neriesim''.

na to je uz sakra neskoro. teraz ti beha po svete milion ludi, co si
myslia, ze aki su oni husti web-designeri, ale o w3c este nepoculi.
teraz sa to uz neda.

	judas
--
[judas na hell judas]$ whatis life