[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Jaroslav Soltys jaroslavsoltys na yahoo.com
Pondělí Únor 18 15:13:34 CET 2002

> ze toto spominas prave po nasom vynikajucom
> vystupeni v SLC ma dost
> prekvapilo

finom tento rok tiez nejde tak, ako kedysi, aj ked to
nie je az take badatelne :-)

> heh, mozno keby v Skandinavii nemali tu cenovu
> prohobiciu alkoholu
> vyzeralo by to tam ako u nas - pivo za to naozaj
> nemoze ! :P
> k tym brzdam pri presadeni linuxu na desktop -
> neviem ci to niekto
> spominal, ale pomale+padajuce OpenGL

aka grafika ? napriklad nvidia beha s closed source
drivermi uplne stabilne pokial nechces nejake
featurky, ktore este oni neimplementovali a pokial
bootojes v textovom mode a nie v tom chorom
framebufferi (ktory je sice u suse pekny, ale co z
toho, ked sa mi zdrbe nvidia, vsak!)

ale radsej by som miesto nvidie nieco ako ati alebo
matrox (ze vraj krachuju) alebo 3dfx (ti mali paradnu
podporu linuxu, mal som dve voodoocky a dodnes som
nadseny. skoda, ze skoncili :-[ )

na trhu s grafikami nemame moc na vyber, podobne ako
ked chce clovek dosku, ktora je podporovana pod
linuxom (aj zvukovka, aj ide, aj agp) a ma sdramky a
nema 686b bug. take s3 trio malo paradnu stabilitu pod
rh4.2 az 6.2 (xfree86 3.x) a behalo mi lepsie nez pod
windowsom. takze linuxu chyba aj podpora hw vyrobcov.
osobne by som radsej specifikaciu hardwareu ako nejaky
tgz kde budu zlinkovane moduly pre jedno konkretne
jadro. a ten driver si uz zbucha komunita.

jard

ps: ja viem, ze vacsina hw je podporovana, ale ste si
isty, ze je podporovanych 100% featurok ? niektore
drivere vznikali pomocou reverse engeneeringu, len aby
boli. a xfree86 je mailovo nedostupne, ked som im
posielal driver na mx86251 tak ma len odignorovali.