[linux] LAN

Roman Fordinal fordinal na slovanet.sk
Čtvrtek Únor 21 08:55:12 CET 2002

MFP> Dost vseobecna otazka ale budiz...
dobre... rozvediem :)
mame malu lanku - teda 5 pocitacov a jeden Linux server. pripajanie na
internet prebieha cez ppp0 (ISDN) s pevnou IP a v tomto je problem. ak sme
pripojeny, vzdy je linka vyuzita na 100%, pretoze kazdy okamzite zacne
tahat a nieco robit na internete. je dost zle ak kolega taha 5kbps a
ja len 0.5kbps, co mi nestaci ani na SSH connect :(
jednoducho kolega vysiela viac poziadaviek (browser, getright, pop3,
smtp). IP vsetkych ucastnikov siete su pevne. potreboval by som
jednoducho nastavit quoty pre internetove browsovanie pre niektore IP
adresy napr. na 2kpbs. Samozrejme tak aby sa quoty nedotkli
vnutrosietovej komunikacie po TCP (aby niekto neisiel aj vnutri s
2kbps :)

MFP> Rychlost sa da upravovat/obmedzovat len pri prechode:
MFP> 1. Na kvalitnom manazovatelnom switchi co ma podporu QoS
MFP> 2. Na bridge - da sa postavit aj na baze linuxu
a coze to je?
MFP> 3. Na routri

MFP> Rychlost sa da dobre obmedzovat len na vystupe, na vstupe mozes nastavit
MFP> len blokovaci limit.
i toto by ma zaujimalo
da sa obmedzit to, ze ak ide packet pre lan 192.168.0.x na nejaku
quotu?

MFP> Cize ak chces obmedzit internetovu linku je to vhodne spravit na routri,

:
:..                      Roman Fordinal
:.: fordinal na slovanet.sk