[linux] Znovu: kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Ing. Pavel Simon, CSc. Simon na mti.sk
Pátek Únor 22 07:41:16 CET 2002

este sa vratim k minulej diskuzii:
Mam tri zakladne postrehy z pouzitia kinuxu ako desktopu, ktore hovoria
proti   jeho umiestneniu na dektope (absolutne odlisna vec je ako Xterminal).
1. nech je akokolvek M$Win sa ukazuje ako produkt s vyssou
"standardizaciou"-> zoberiem (v podstate) akukolvek aplikaciu a nainstalujem
ju aj na win9x, me, nt, 2k a xp.
2.samotna instalacia po spustenie "setup.exe" mi takmer nikdy nevyhlasi
chybu v zavislostiach (ako RPM). Proste svoje kniznice ma v tej instalacii.
RPM instalacia ma taku nevyhodu, ze ked jej chyba "nieco.so" alebo podobne,
tak mi to povie. Ja sa pokusim prehladat mnoho suborov "nieco*.rpm" a ked to
nieco.so chcem naistalovat, povie mi to: potrebujem "nieco_ine.so*".
3. relativne standardne aplikacie: pokial chcem pisat (tabulkovat,
prezentovat) = ms office, pokial chcem vizualne vyvijat v c = ms visual
alebo borland c, a tak by som mohol pokracovat. V pripade linuxu sa hovori,
ze mam malo aplikacii, ale moj nazor je paradoxne opacny ma vela aplikacii,
je proste potreba si vyberat.

Viem, ze su to moje subjektivne nazory, ale dva tyzdne sa snazim do mojho
notebooku dostat funkcnost taku aku som mal v w2k, a stale som na zaciatku.

P.S.: ma niekto skusenosti s stand by a hibernate rezimom?
--
Ing. Pavel Simon, CSc.
Simon na mti.sk