[linux] DNS vypadok a maily su v keli...

Jan Nemsak janko na kopernik.cc.fmph.uniba.sk
Pátek Únor 22 11:01:00 CET 2002

Cafte
U nas vo firme sme presli s MS Exchange na linuxovske riesenie a
preberanie posty, kedze sme mali velmi zlozite pravidla, co do akeho
priecinku a komu som vyriesil tak, ze z vonku z pop3 serveru to stahuje
fetchmail pre roota a root ma v .forward to, ze to ide cez procmail.
Vsetko fungovalo dobre, akurat vcera prestlo stahovat maily.
Po toelefoen so mzistil, ze je to koli tomu, ze asi nejde DNS ze nepozna
pocitac z ktoreho sa maily stahuju, tak som povdal nech daju do /etc/hosts
ip a nazov pocitaca, s kotreho sa to stanuje.
Maily potom zacal stahovat, ale fetchmail dal taketo hlasky ze

reading message 1 of 4 (8771 octets) fetchmail: SMTP error: 451 4.1.8
Domain
of sender address mailing na cdshop.sk does not resolve
fetchmail: can't even send to postmaster!
........ flushed

A tie maily su v keli, aspon som ich nikde nenasiel.
Potom som zistil, ze problem bol v nasom lokalnom dns serveri, neviem co
sa mu stalo, ale po restarte zacal bezat dobre.
Ide mi o to ako predist v buducnosti takymto problemom, kd vypadne DNS
server
Dakujem
Jano