[linux] Znovu: kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Jaroslav Soltys jaroslavsoltys na yahoo.com
Pátek Únor 22 20:25:25 CET 2002

--- "Ing. Pavel Simon, CSc." <Simon na mti.sk> wrote:
> este sa vratim k minulej diskuzii:
> Mam tri zakladne postrehy z pouzitia kinuxu ako
> desktopu, ktore hovoria
> proti   jeho umiestneniu na dektope (absolutne
> odlisna vec je ako Xterminal).
> 1. nech je akokolvek M$Win sa ukazuje ako produkt s
> vyssou
> "standardizaciou"-> zoberiem (v podstate) akukolvek
> aplikaciu a nainstalujem
> ju aj na win9x, me, nt, 2k a xp.

toto nie je pravda. ak chcete, mozem vam tie aplikacie
aj menovat. alebo aj v pc2001 (tento rok sa ten
casopis vola asi pc2002 :-) vychadzal na pokracovanie
zoznam aplikacii, ktore nejdu pod winMe.
takisto v podstate akukolvek staticky zlinkovanu
aplikaciu mozem pustit pod akymkolvek linuxom, bsd a
myslim, ze aj pod sco.

takze horeuvedeny argument je velmi relativny. (dufam,
ze sa nehnevate, ale staci ako priklad uviest nejake
norton utilities, ktore sa lisia od okna k oknu a
jednemu znamemu sa dosahal windows, lebo nainstaloval
nekompatibilnu verizu nu. alebo antiviry, co tiez
bohuzial nepovazujem za standardny software pre
windows :-)

> 2.samotna instalacia po spustenie "setup.exe" mi
> takmer nikdy nevyhlasi
> chybu v zavislostiach (ako RPM). Proste svoje
> kniznice ma v tej instalacii.
> RPM instalacia ma taku nevyhodu, ze ked jej chyba
> "nieco.so" alebo podobne,
> tak mi to povie. Ja sa pokusim prehladat mnoho
> suborov "nieco*.rpm" a ked to
> nieco.so chcem naistalovat, povie mi to: potrebujem
> "nieco_ine.so*".

zato pod windowsom nainstalujete aplikaciu, ktora pri
spusteni vyhodi, ze je chyba dll a skoncili ste. a kde
hladat konkretne dll vam nikto nepovie.

> 3. relativne standardne aplikacie: pokial chcem
> pisat (tabulkovat,
> prezentovat) = ms office, pokial chcem vizualne
> vyvijat v c = ms visual
> alebo borland c, a tak by som mohol pokracovat. V
> pripade linuxu sa hovori,
> ze mam malo aplikacii, ale moj nazor je paradoxne
> opacny ma vela aplikacii,
> je proste potreba si vyberat.

standartna aplikacia je taka, ktoru pouzivaju masovo
ludia. napr. apache :-) na serveroch.
mnohe aplikacie su standardne preto, lebo sa ludom
paci, ze nevyhodia error a potom si myslia, ze je to
bezchybne :-) ako napr. msie 5.5 zozere aj
nestarndardnu stranku a zobrazi ju :-)
inac ms visual c++ sa podla mna na borland ani zdaleka
nechyta z hladiska user-friendlyovosti (<-hrozne
slovo, co ?) ale borland uznavam, su spicka v oblasti
vyvojarskych nastrojov.

> Viem, ze su to moje subjektivne nazory, ale dva
> tyzdne sa snazim do mojho
> notebooku dostat funkcnost taku aku som mal v w2k, a
> stale som na zaciatku.

aku funkcnost ocakavate ? napiste do konfery, ak vam
nieco nejde, mozno sa najde riesenie...

> P.S.: ma niekto skusenosti s stand by a hibernate
> rezimom?

mate na mysli ten pod windowsom ? pod winMe sme s
kamosmi raz skusili hybernovat a skoncilo to
reinstalaciou win a vsetkeho softu. stand by isiel na
klavesnici btc za 299 sk (ale nekupujte ju, reaguje na
maximalne 4 stlacene tlacidla naraz, co sice je
kompatibilne so standardmi, ale vadi to pri hrani a
pri emulacii klavira :-)

jard