[linux] Linux, Windows, Tlaciaren

Oskar Stolc stolc na intrak.tuke.sk
Sobota Únor 23 19:02:07 CET 2002

Cau,

> Zdrawim all
>
> Mam nasledovny problem :
>
> Mame pocitac so systemom WIndows, kde je pripojena tlaciaren
> EPSON Stylus Color 800 je zdielana po sieti. Mame este jeden pocitac, kde
> bezi Linux Mandrake 8.1. Potreboval by som radu, ako spristupnit
> tlaciaren na PC s Linuxom, aby na nej bolo mozne tlacit, pripadne aky
> software na to potrebujem (link na soft by som tiez uvital).

predpokladajme, ze tvoja tlaciaren je zdielana na pocitaci 'printserver'
pod menom 'tlaciaren', linux ma ip adresu aaa.bbb.ccc.ddd. skus nasledovne
kroky:

- uistis sa, ze vies pristupovat k tlaciarni bez hesla (mozno sa da aj
  cez heslo, neskusal som... v podstate som neskusal ani tento postup,
  ktory idem opisat...)

overis si to prikazom 'smbclient //printserver/tlaciaren -N'

- nainstaluj si baliky: cupsys-driver-gimpprint, cupsys, cupsys-pstoraster
cupsys-client, cupsys-bsd (su to debianovske baliky, najdi si k nim
prisluchajuce mandrake-ovske)

mozno nebudes vsetky baliky potrebovat, vyber si ich podla uvazenia...

- vyedituj subor /etc/cups/cupsd.conf nasledovne:
  - do sekcie <Location /> pridaj 'Allow From aaa.bbb.ccc.ddd'
  - do sekcie <Location /admin> pridaj 'Allow From aaa.bbb.ccc.ddd'

- /etc/init.d/cupsys restart

- potom v netscape nabrowsis http://tvoj.linux.sk:631
  Ak ti nabehne stranka, tak mas vyhrate, dalej je to klikanie...
- v menu 'Printers' si das 'Add Printer', v tomto momente browser hodi
  dialogove okno na login a password, zadaj root a jeho heslo (ak chces
  manazovat cupsys ako uzivatel, pridaj sa do skupiny lpadmin v
  /etc/group a mozes zadat login a heslo svoje)
- zvolis si Name, Location a Description tlaciarne
- v dalsom okne si zvolis typ zariadenia, kam mas pripojenu tlaciaren,
  to nastav na 'Windows Printer via SAMBA'
- potom zadas presne o aku tlaciaren ide vo forme
  smb://printserver/tlaciaren
- zvolis si typ tlaciarne a fachas...

neviem, ci sa tymto sposobom da pristupovat k tej zdielanej tlaciarni,
v kazdom pripade to stoji zato si to odskusat... Ak ti to pojde, taj
vediet, mozno si to rozbeham aj ja :)

> Vopred velmi pekne dakujem za pomoc

Oskar