[linux] KDE2, spustenie aplikacie na zadanom virtualnom desktope

Vladimír Mečiar vladimir.meciar na polis.sk
Pondělí Únor 25 12:53:53 CET 2002

Ak ide o spustenie napr. xterminálu z hosta A v rámci xsession na hostovi B
tak v rámci shellu na hostovi A treba spravit nasl:
A #export DISPLAY=B:0.0
A #xterm &

Podstatné je, že:
1. $DISPLAY musí byť vyexportovaná:
2. V rámci xsession, kde sa má terminál zobraziť musí byť povelený prístup z
Vášho hosta cez:
   B#xhost A +
   A je meno hosta, resp. IP adresa kde zo shellu spúšťate danú X
aplikáciu - v tomto pripade xterm.

Vo Vašom prípade uvádzate hostname per B ako localhost. Ak shell z ktorého
púšťate aplikáciu beží fyzicky na inom stroji ako xsession, kde sa má
aplikácia zobraziť, tak je potencialny problem so spravnou interpretaciou ip
pre localhost. Namiesto localhost treba napisat IP, resp. hostname pre dany
host. Ešte v tomto pripade som použil číslo displaya 0.0 vo Vašom prípade to
bude 0.2 viď man Xserver.
Ak som zle pochopil otázku, tak sa ospravedlňujem.

Vlado.