[linux] ako zakodovat heslo?

Jozef Chocholacek Jozef.Chocholacek na qbizm.com
Pondělí Únor 25 13:39:18 CET 2002

Vasko Miroslav wrote:
> mam problem, ako zakodovat zadane heslo tak, aby sa dalo porovnavat
> s tym v /etc/shadow
> dajme tomu, ze heslo je "Heslo" (bez uvodzoviek)
> dajme tomu, ze jeho zakodovana podoba v /etc/shadow je "zzyxjzsksd215" (bez uv.)
> ja ale neviem zakodovat retazec "Heslo" do "zzyxjzsksd215" :(
> pozeral som kniznicu crypt, ale neviem, ako vygenerovat spravne "salt", co ma byt
> abeceda pre kryptovany vysledok...

    AFAIR: pokial nemas nejaku "prehistoricku verziu" Linuxu, tak uz sa
hesla nekryptia pomocou crypt (algoritmus DES?, nepamatam), ale cez MD5
sum. Ale uz je to fakt davno, co som sa vrtal v heslach...

J.Ch.
--
Ing. Jozef Chocholacek                  Qbizm Technologies, Inc.
Chief Project Analyst                   ... the art of internet.