[linux] looserska otazka: TUX sa cita s X ci chi

Adrian Toth totha na neuron.tuke.sk
Čtvrtek Únor 28 12:27:28 CET 2002

On Thu, Feb 28, 2002 at 12:05:20PM +0100, kasr wrote:

> [...]

Hi,

takze:
Znak X - na konci mien unixovskych systemov sa cita "iks" - stara tradicia
nomenklatury unix-like systemov (IRIX, XENIX, Linux, atd.)

Znak X - pri systeme TeX, resp. LaTeX - cita sa ako "ch" - tex = tech;
	tie 3 pismenka su z greckej abecedy (Tau, Epsilon, Chi);

Kedze TUX ma viac spolocne s unix-like systemami, ako s programom pre sadzbu textovych dokumentov, sa vyslovuje jeho meno TUKS - vsjo:)

-at-