[linux] Proxy-ARP & Firewall

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Čtvrtek Únor 28 18:56:22 CET 2002

Zdravim,
nieje to ziadna veda a mas 2 velmi podobne moznosti:
a) mozes spravit ako si napisal proxy-ARP
b) alebo spravit staticky NAT

Rozdiel medzi a) a b) je len v prikazoch.  Takze:
Budem to pisat v syntaxi iproute2
Notacia: 1.1.1.0/24 - verejna siet
	 1.1.1.10/32 - jedna ip z daneho verejneho segmentu.
	 192.168.1.10/32 - privatna ip, na ktoru bude ten staticky NAT.
	 eth0 - vonkajsi interface na Linux FW

a) ip addr add 1.1.1.10 dev eth0
b) ip neigh add proxy 1.1.1.10 dev eth0

a potom pre obidve este je nutne napisat toto:

  iptables -t nat -A PREROUTING -d 1.1.1.10 -j DNAT --to 192.168.1.10

Da sa to cele spravit aj len pomocou iproute2 bez iptables, ale
neodporucam. Mne osobne sa paci viac sposob a).

Pozor, je to bez zaruky, pisem to z hlavy. Viac info na:
http://netfilter.samba.org/documentation/
http://lartc.org/#download

Inak pokial je proxy arp alebo staticky nat takto rieseny, nieje to prave
orechove, vhodnejsie by bolo bud zmenit topologiu siete (ak je to mozne)
alebo mapovat len urcite porty.

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ atlantis.sk