[linux] iptables Forward

Julius Loman lomo na lomo.sk
Čtvrtek Leden 3 14:45:53 CET 2002

On Thu, Jan 03, 2002 at 02:13:24PM +0100, Juraj wrote:
> Zdravim
>
> Ako spravit aby vsetok  prenos z
> jedneho pc vo vnutornej sieti prechadzal cez router
> von do internetu bez toho aby router nieco odfiltroval
> a potrebujem aby to fungovalo obojsmerne.
>
> Vdaka za odpoved
>
> Juraj
Ahoj

to dost nejde, kedze vnutorna siet ma asi privatne adresy,
neroutovatelne z inetu. Pristup vnut.siet->inet, na to ti staci aj NAT
asi, ale opacne (pokial sa konekcia ma nadvazovat zvonka) to take lahke
nie je, da sa to mapovanim portov pocitacov v LAN na routeri (nebezpecne), pripadne
riesit ssh tunelom alebo nejakym VPN software. To mapovanie sa da
jednoducho u TCP a UDP, na ine je asi lepsie pouzit VPN.

Ak konekcie nadvazuje len pocitac vo vnutornej sieti, tak problem nie
je, kedze TCP komunikacia je obojsmerna. (Staci spominany NAT)

--

[ Lomo ]  [ Julius Loman ]  [ email: lomo na lomo.sk ]  [ www: http://lomo.sk ]
[ icq uin: 35732873 ] [ cellular: +421 905 437 294 ] [ talker: ttt.sk 5678 ]

[ I haven't lost my mind, it is just backed up on some tapes somewhere ... ]