[linux] Znacenie maskovania

Jozef Chocholacek Jozef.Chocholacek na qbizm.com
Úterý Leden 8 16:30:54 CET 2002

Michal Toth wrote:
 > to ma laka povedat, ze by sa taka maska dala zaznacit iba ako 24,
 > ved z toho vyplyva, ze x.y.z.q nema na to ziadny vplyv. alebo je
 > tam niekde hacik (hak)?

    Hacik je v tom, ze pocet bitov sa pouziva iba v pripade, ze tie
jednotkove bity idu za sebou, tj. napr.

    11111111.11111111.11111111.00000000

    co je onych "/24", ale uz sa to nemoze pouzit pre

    11111111.11111111.11110000.11110000

    co je taktiez korektna sietova maska s 24 jednotkovymi bitmi.

J.Ch.
--
Ing. Jozef Chocholacek                  Qbizm Technologies, Inc.
Chief Project Analyst                   ... the art of internet.