[linux] HOWTO: porovnanie aktualnych free softwarovych DVD pl ejerov pre linux

Bena, Daniel Daniel.Bena na dm-drogeriemarkt.sk
Čtvrtek Leden 10 13:17:54 CET 2002

Cau!

Moje skusenosti s Xine a Mplayer-om z hladiska priestoroveho zvuku cez
klasicke
analogove repro pripojene ku klasickej sblive value (4 repro):

Oba prehravace to v aktualnych verziach vedia (teda dekodovat a prehrat ac3
bez nutnosti pouzit nejaky dekodovaci hw). V mojom pripade robim downmix na
4 repro (center sa rozdeli do oboch prednych repro).
V oboch prehravacoch sa dekodovanie robi cez liba52, ich kvalita sa teda moc

lisit nebude. Nemal som samozrejme moznost odskusat ich vystup v rezime 5+1,
teda "skutocnom" DD.

Xine - vie dekodovat ac3 a poslat na 4,5,5+1 repro asi od verzie 0.5.0rc3
Mplayer - vie dekodovat ac3 a poslat na 4,5+1 repro asi od nejakej pre
verzie 0.6
          ktora vysla teraz v januari
Zatial ale ostavam pri Xine - subjektivne sa mi paci je jeho zvukovy vystup
viac,
dokaze fakt nahnat "husiu kozu" :). Hoci neviem, ci to nie je len vdaka
a52_dynrng.
Je fakt, ze aktualna verzia 0.9.7 nepatri k tym nepadavym, ale daju sa
myslim
aj take najst medzi 0.9.x .

Pri prehravani doporucujem si nastavit sblive mixer tak, aby umoznoval
oddelene
ovladanie prednych a zadnych repro (v pripade 4 vystupovej verzie lajfky je
tam
na predne repro +12dB zosilnenie "vdaka" ac97, v pripade 5+1 je to podobne),
pridat
dalsi gain efekt na vstupy fx8-fx13, popripade da sa aj na vystupy, ale to
ovplyvni
samozrejme aj normalny vstup - teda dvojkanalove audio.

Dano