[linux] editovanie win1250 textových súborov pod linuxom

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Sobota Leden 12 17:21:11 CET 2002

   From: "M.F. PSIkappa" <psi na platon.atlantis.sk>
   Date: Sat, 12 Jan 2002 16:49:47 +0100 (CET)

Zdravím,

   > Ospravedlnujem sa za tento mail, ale prosim ludi aby pisali bud v
   > iso8859-2 alebo plain ASCII. Na tento mail moj mailer vyhlasil UTF-8

a co? Já (ani nikdo jiný!) bohužel nemohu za to, že nejste schopen nastavit
svého e-mailového klienta tak, aby UTF-8 používal. Pokud toho není Váš
e-mailový klient schopen, je to opět problém pouze Váš.

   > Neviem preco sa to stava, ale pri mailoch ktore boli v diakritike a aj
   > odpoved bola v diakritike sa to tak nechutne zmrsi. Povodny mail bol pekne
   > citateleny v iso8859-2.

Já jsem odpovídal na e-mail <20020111213636.C2269 na localhost.localdomain>,
ve kterém je uvedeno:

Odpovědět na tento e-mail jinak než se stejnou hlavičkou je obecně téměř
nemožné.

Naopak Váš e-mail, který má ve své hlavičce

je tedy nekorektní citací e-mailu poslaného v UTF-8 a podle toho výsledek
také vypadá - zkuste se na svůj e-mail podívat svým mailerem ;-).

Jak chcete v ISO-8859-2 poslat například e-mail, ve kterém je znak EURO
(€)? To je nejen obtížné, ale i zhola nemožné! Tudíž trvání na výhradním
používání znakové sady ISO 8859-2 je neopodstatněný konzervatismus.

Myslím, že hlavní problém je lenost (nebo možná nedostatek času) na Vaší
straně. Tuto chybu ale bohužel není možné vyřešit tak, že budeme všichni
PSAT CESKY NEBO SLOVENSKY BEZ HACKU A CAREK, PROTOZE VAS TERMINAL NEUMI
TYTO ZNAKY ZOBRAZIT A NAVIC NEMA MALA PISMENKA... Jaký je Váš názor?

BTW - abychom nebyli off-topic, jaké používáte mailery a umí pracovat
s UTF-8?
--
Pavel Janík

Write clearly - don't sacrifice clarity for "efficiency".
                  --  The Elements of Programming Style (Kernighan & Plaugher)