[linux] OT: kde sa da kupit Orinocco Wavelan card

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Pátek Leden 18 10:23:11 CET 2002

Aku mas predstavu o tom pripojeny ? Kolko Mbit/s ? aka vzdialenost ? Ake
mesto?
Aby som bol spravodlivy tak tu vymenujem vsetkych co maju pokrytu BA:
- Netlabplus (BreezeNET a MicroLAN)
- Profinet (BreezeNET)
- Slovanet (Samsung DSS prostrednictvom Ferimex-u)

Technologie:
-Sumsung DSS 802.11b - direct spread sequence v 2.4 GHz, napr. v BA ma
dost znacne problemy (vysoky stupen rusenia) a tak isto sa to uz zacina
prejavovat v KE, kde nemenovana firma nasadila zosilnovace a rusi zbytok mw
siete.
-BreezeNET FHSS - frequency hopping spread spektrum v pasme 2.4 GHz -
odolne voci rusieniu, nakolko nieje nastavene na pevnu frequenciu ale na blok
frequencii medzi ktorymi vybera podla rusenia. (vyssia cenova narocnost)
-MicroLAN - v pasme 10 GHz, pridelena pevna frequencia, nulove rusenie,
maximalne prenosova rychlost 34 Mbit/s synchronne!!!

Technologie v pasme 2.4 GHz su asynchronne i ked si tam vyrobcovia pisu ze
11 Mbit/s a podobne blbosti, 11 Mbit/s je v skutocnosti len nieco kolo 5
Mbit/s.

Dufam, ze som na nejaku vyznamnu firmu nezabudol. A co sa tyka toho
pokrytia, tak je fakt vzdy individualna zalezitost, lebo klient moze byt
tak umiestneny, ze nechyti signal zo ziadneho bodu i ked ich okolo seba
bude mat aj zo 5.

PSIkappa
psi _at_ atlantis.sk