[linux] sortovanie vystupu ls

Marcel Telka marcel na telka.sk
Úterý Leden 22 21:18:30 CET 2002

On Tue, Jan 22, 2002 at 01:25:49PM +0100, Ivan Malich wrote:
> Caute.
>
> Neviete mi niekto poradit, ako prinutim ls v RH71, aby mi sortoval
> vystup tak ako sa ma a nemiesal velke zaciatocne pismena s malymi?
> Mne to sortuje case-insensitive a chcel by som to prave case-sensitive.

"tak ako sa ma" je vecou nastavenia locale. Pravdepodobne mas nastavene
slovenske (alebo podobne) locale (resp. aspon triedenie). V slovencine
je taketo triedenie (miesanie malych pismen s velkymi) spravne. Skus nieco
taketo:

LC_COLLATE=C ls

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |