[linux] reverzy (was: SPAM detection)

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Čtvrtek Červenec 4 13:52:39 CEST 2002

On Thu, Jul 04, 2002 at 01:01:39PM +0200, Tibor Pittich wrote:
> a este ked mozem doplnit to k obmedzovaniu prijimania posty na zaklade
> neexistencie je naozaj nie zrovna najstastnejsi napad. mozno na stroji
> kde ma clovek postu sam pre seba, ale uz na masine, kde je viac ako
> jedno vlastne konto by som si to nedovolil. tu by malo platit zlate
> pravidlo, "byt maximalne otvoreny tomu co clovek prijima, a byt
> maximalne mozne konzervativny k tomu co clovek posiela".

veru - je to pravda ... po takomto zasahu sa ludia budu stazovat, ze im
neprichadza posta a vinnikom nebude ich spravca, ktory nezriadil reverz,
ale ten, kto ten zasah urobil (pretoze dovtedy to fungovalo, preco ste
to tak nastavili?) ... a stale je viac neporiadku ;-(

ja pouzivam na postfixe:

maps_rbl_domains = relays.ordb.org
	relays.osirusoft.com
	inputs.orbz.org
	outputs.orbz.org
	orbs.dorkslayers.com

a smtpd_recipient_restrictions = ... reject_maps_rbl,
reject_unknown_sender_domain a podobne veci ... a podla logov vidim, ze
kopu mailov to opravnene zahodi

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE