[linux] amavis

Peter Samek samek na upc.uniba.sk
Úterý Červenec 16 22:36:35 CEST 2002

On Tue, Jul 16, 2002 at 06:14:17PM +0100, Peter Ronai wrote:
> Zdravicko
> tak sa tu trapim uz xty den s amavisom. Malo by to chodit s kdecim, ale
> nema to rado vysoky load. Skusal som to rozchodit v perlovej verzii. Mam
> sendmail 8.11.6 a pokusam sa to rozchodit v relay mode. Jediny chodivy
> sposob pre mna bol pouzit amavis ako mail cez procmail mailer. Tento
> sposob je vsak pomerne nestastny kedze pri vysokom loade to prepusti
> maily s virusom ako preskenovane.
>
> Nejak neviem prist na to co robim zle ked skusim amavis-perl rozchodit
> tak aby bol volany so sendmail.cf. Vzdy mi meil stvrdne v mqamavis a z
> [...]

Ahoj.

Aky amavis presne pouzivas?

Podla mojich vedomosti je asi pat verzii.

a) 0.2.1 - velmi stara verzia, uz by som nepouzival, nemusi chytit
vsetky virusy

b) amavis-perl-11 - tzv. "stabilna rada", pre kazdy mail sa znovu spusta
perl, v sucasnosti sa blizi k verzii 0.3 (ja pouzivam 0.3.12pre7, uz je
minimalne 0.3.12pre8). Ak chce clovek pouzivat "pre" verziu tak treba
sledovat mailing list, lebo sem tam pokazia podporu nejakeho MTA.

c) amavisd - demonizovana verzia, mala by mat vacsi vykon, lebo sa ten
perl nemusi zakazdym natahovat, zatial nepodporuje qmail, co je problem
preco sa stale pouzivaju snapshoty, lebo vyvojari to nechcu releasnut,
kym tam nebude.

d) amavis-new - verzia vychadzajuca z amavisd, mala by priniest
zlepsenie vykonu a stability pri vyssom loade, viac info na
http://www.ijs.si/software/amavisd/ alebo v archivoch amavisu

e) amavis-ng - modularna koncepcia, bol vyvijany hlavne s podporou
eximu, ale mali by fungovat aj ostane MTA.

No, kazdopadne si myslim, ze ten milter by sa pri sendmaili oplatil.
Skus tiez vyskusat amavis-new. V mailing liste bolo aj par threadov
o tom, aky amavis zvolit pre server pre vysoky load a odporucany bol
amavis-new.

Dufam ze to pomoze.

--
 Peter Samek