[linux] Vzdialene spustanie X-programov

Vladimir Sovic sova na upc.uniba.sk
Pátek Červenec 19 14:56:02 CEST 2002

popis situacie:
klient: 486, 16MB RAM, 170M disk
	Debian Potato-zakladna instalacia+X
server: Athlon 1000, 256MB RAM,...,v buducnosti o dost lepsi
	RedHat 7.3

Nastartujem klienta, spustim X-y, spusti sa xterm,
spustim 'xhost server', konektnem sa telnetom, rloginom alebo ssh-ckom na server, nastavim premennu DISPLAY a spustim si KDE. Vsetko funguje, ako ma.

Moj ciel:
Uzivatel sputi klienta, nastartuje sa mu KDE zo servera bez toho, aby musel cokolvek pisat a bez zadavania mena a hesla. (ako kedy sa im spustala 95-ka)

Otazka:
Ako to najlepsie urobit? alebo len ako to urobit.
rozmyslal som nejak cez rexec, rsh ...
Cez ssh to nieje moc vhodne, kvoli zatazi klienta a aj
servera, kedze planujem na ten jeden server pripojit 10 klientov. Siet je 10MBit,dufam, ze to bude akotak stihat.
Bude to to urobene pre najvascich laikov, musi to byt
dost user-friendly, moja predstava je taka, ze uzivatel stlaci tlacitko POWER, chvilu pocka a potom uz len mysou sposti konqueror, mozillu alebo kword, nic viac.
Neviem urobit, aby sa mi X-y po starte automaticky konektli na server a navyse, ked sa konektnem manualne, ostane tam visiet okno xterm.

Dalsi problem:
Ako vyriesit problem, ked si user prinesie data na diskete. Musi ju vlozit do klienta, ale KDE bezi na serveri.
Takisto neprichadza do uvahy, aby user mountoval diskety, preniesol si data na server a potom este naopak a nakoniec odmontoval. Musi to byt pre neho len klikanie mysou na styl M$.
Poradte. Dik.

--
SOva