[linux] WWWOFFLE a prijmanie/odosielanie mailov pre viac uzivatelov

Ondrej Jombik nepto na pobox.sk
Sobota Červenec 20 21:25:33 CEST 2002

                                        Maxim, 20:45:47
                                        20. jul 2002 (sobota)
Zdravim!

	Najskor mensia reklama. WWWOffle je jeden z najdokonalejsich kuskov
softveru, ake som mal kedy moznost spoznat.

> I. Mam problemy s wwwoffle (ak niekto nepozna, tak homepage je
> www.gedanken.demon.co.uk/wwwoffle ). Bol som pripojeny cez kiwwi a tam to
> vobec nefungovalo, kym som nenastavil stabilne DNSky. Teraz beham cez
> slovanet a DNSky mam dynamicky pridelovane (to som mal aj na kiwwi, ale vobec
> to neslapalo). Teraz niektore stranky funguju UPLNE BEZ PROBLEMOV. Ale
> napriklad www.linux.sk mi nejde vobec.

	Tabulka bola sice pekna, ale nie nutna. To co popisujes
vyzera byt na klasicky problem so zlib kompresiou. Tj. po klientovom
zdetekovani kopresovanych dat sa spusti lokalna dekompresia, ktora vsak
zlyha, pretoze odpoved od servera je v skutocnosti chybna.

	Zopar noci som nad tymto problemov stravil (istotne som nebol sam) a
jednym z rieseni je zakazat pouzivanie tejto kompresie, cize do sekcie
'OnlineOptions' dat cosi taketo:

request-compressed-data = no

        Nie vsetky HTTP servery vsak pouzivaju chybnu implementaciu
kompresie, takze mozno uvitas moznost specifikovat tuto vlastnost len pre
urcite portaly. AKo sa to robi sa docitas v konfiguraku.

	Dalsim riesenim je napriklad upgrade chybneho servera, ale nad tymto
sa da uvazovat akurat tak v rovine teoretickej (pokial ho sam
neadministrujes).

	Mimochodom vsetky tieto veci som podrobne opisal v diskusii pod
clankom o WWWOffle. Nasurfujes na adrese:

http://www.linux.sk/article.php?sid=51&mode=nested

> A kde si nastavim "predplatene" stranky. A preco mi niektore uz kesnute
> stranky neaktualizuje. Ani -fetch ani ked ich zadam do prehliadaca (-online
> samozrejme). Pripadne by mi mohol niekto poslat svoj wwwoffle.conf subor. A
> kde by som nasiel nejaky vacsi zoznam domen/IPciek odkial idu bannery??

	Urcite myslis nieco z toho, len neviem ci to prve, alebo druhe:

http://maxim.platon.sk:8080/monitor-options/
http://maxim.platon.sk:8080/refresh-options/

	Moj wwwoffle.conf subor si mozes nasurfovat na

http://nepto.sk/_repository/

	Niekde tam by to malo byt, presny link neviem.

	Co sa tyka toho vybanovania reklamnych serverov, je to fajn vec, ale
je tu tiez moralne hladisko. A to konkretne take, ze ked server, ktory tak
rad citas nebude mat prijmy z reklamy, tak jednoducho skrachuje a potom uz
nebude co citat. ;-)

> II. Potrebujem pomoct s mailami
> Pre moju rodinku potrebujem user-friendly prestredie, preto mam Mandrake 8.2
> a kazdy pouzivatel pouziva rovnakeho postoveho klienta - KMail. Ja
> potrebujem, aby sa pri pripojeni na internet (nezavisle od toho, kto sa na
> internet pripojil) odoslala pozdrzana posta a prijala nova posta  VSETKYM
> UZIVATELOM (pre vsetky konta). Existuje sposop, ako by sa to dalo spravit?
> Prosiiim.

	Ja problematiku e-mailovych klientov este nemam doteraz vyriesenu,
pretoze som nenasiel ziadnu schopnu kombinaciu grafickeho a konzoloveho
klienta, ktori by vedeli pracovat nad tym istym mailboxom (preferujem mbox
format). A tak vsetci pouzivaju Pine, resp. svoje veci na Win staniciach.

	Inak presne tieto problemy som riesil ked som zacinal s Linuxom a
cela rodina ho chcela pouzivat (to bolo radosti s posielanim e-mailov :-).
Strucne a jasne: da sa to.

	Co sa tyka odosielania posty, doporucujem Postfix. Na dial-up
funguje velmi dobre. Daju sa napr. jednoducho nastavit prepisovania
e-mailovych adries a ine velmi dobre veci. Rozhodne nedoporucujem qmail a
sendmail. Prvy z dovodu, ze nie je urceny pre dial-up. Skoda, ze som to
svojho casu nevedel, ked som sa ho pokusal rozchodit. Existuje sice nato
patch, ale pouzitie je aj tak dost krkolomne (neoverene, len z pocutia).
Sendmail zase nedoporucujem kvoli jeho konfiguracnemu suboru, ktory je
flexibilny, ale pre dial-up zbytocny.

	Stahovanie posty je trosku iny problem. Fetchmail ako taky funguje
spolahlivo, ale AFAIK nema v sebe zabudovanu podporu pre stahovanie pre
vsetkych uzivatelov. To sa da riesit jednym dobrym odladenym skriptom.
Uzivatelia si svoje konta specifikuju v subore ~/.fetchmailrc a vysledky
stahovania sa zapisuju do ~/fetchmail.log. Dam ho do Platon CVS odkial si ho
potom mozes checkoutnut.

	Dalsimi vecami, ktore by Ta mohli zaujimat su autopripajanie na Net,
pripajanie z Win stanic lokalnej siete, IP maskarada, synchronizacia casu a
ine. Celkovo o tejto problematike multiuzivatelskeho dial-up serveru som
napisal aj jedno How-To, zatial nepublikovane, takze ak by si mal zaujem,
mozem Ti to poskytnut. Pripadne by si to mohol doplnit nejakymi svojimi
poznatkami.

	Verim, ze Ti to pomohlo.

	=Nepto=
Ondrej 'Nepto' Jombik, Open Source software developer, http://www.platon.sk/