[linux] Problem s licenciami a releasovanim

Ondrej Jombik nepto na pobox.sk
Pondělí Červenec 22 19:32:07 CEST 2002

                                        Maxim, 19:30:50
                                        22. jul 2002 (pondelok)
Ahojte!

	Opat sa raz a urcite nie posledny krat obraciam na konferenciu s
pomocou pri jednom licencnom probleme.

	Mam softver, ktoreho som autorom a ktory je releasnuty pod GPL. Je
to kniznica. Nedavno mi prisla poziadavka od isteho pouzivatela, ze by to
rad pouzil v komercnom produkte a ci neplanujem prechod na LGPL.

	Odpisal som mu, ze ano, ale az v nasledujucej verzii. On mi vsak
povedal, ze by to potreboval ASAP a na aktualnu verziu. Vychadzajme
zpravdiveho predpokladu, ze mu pomoct chcem.

	Obavam sa vsak, ci ide s odstupom casu zmenit licenciu uz
existujuceho baliku. To zrejme nie je mozne. Riesenim by bol dual-licensing
na tu verziu, co myslim ide. Desim sa vsak bordelu, ktory by mohol vzniknut,
keby som tuto LGPL verziu sam oficialne nezverejnil a ludia by ju potom
stahovali z kade tade po svete, podla toho, kde by bola k dispozicii.

	Tak ma napadlo, ci by sa to nedalo releasnut pod LGPL len pre
jedneho konkretneho uzivatela s tym, ze ostatni by museli nadalej pouzivat
GPL (aspon pre aktualne verzie). Toto skutocne netusim, ci ide a ak ano, ako
to technicky zabezpecit (mam do licencie napisat, ze plati GPL, ale ak si
ten a ten tak LGPL?).

	Obavam sa, ze mu budem musiet napisat, ze do 0.6 nie je LGPL mozne,
co je mimochodom v rozpore s tym, co som pisal na zaciatku, tj. ze mu pomoct
chcem. :-)

	Vdaka za rady.

	=Nepto=
Ondrej 'Nepto' Jombik, http://www.nepto.sk/              nepto na atomicpile.sk