[linux] IP MASQ [was: Bind IP]

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Úterý Červenec 23 17:29:24 CEST 2002

On Tue, 23 Jul 2002, Gabriel Gajdos wrote:

> Dik za tipy, studujem tie dokumenty. Nie je to celkom to, co som ocakaval
> (=ocakaval som suplovanie IP adresy v pripade, ze tato nie je na sieti), ale
> moze to byt pre mna pouzitelne.

Nooo, ono aby sa to aj dalo, existuje nieco co sa vola arping, cize
"pinga" posielanym arp packetov. Ak si spravis pekny skript co bude
posielat dajme tomu kazdych 5 minut arping a ak nedostane odpoved, tak
prestavi IP adresu na pozadovanu...

> Mam ale jednu otazku pre cloveka so skusenostami este pred tym, ako sa do toho
> pustim na ostro.
>
> Ak nakonfigurujem klientov tak, ze ich TCP/IP bude mat gateway na moj linux
> server (Masq-host), pojde potom cely TCP/IP trafic cez tento pocitac?
> Respektive inak:
> Da sa *nejako* u klienta nakonfigurovat, aby urcity trafic (napriklad podla
> protokolu, vzdialenej IP adresy, pripadne hostname) NESIEL cez dany gateway?

Da sa to nakonfigurovat... vola sa to source routing.

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ atlantis.sk