[linux] Nastavenie FTP

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Středa Červen 12 09:57:54 CEST 2002

On Wed, Jun 12, 2002 at 08:32:33AM +0200, Ing. Leopold Martinka wrote:
> Zdravim vsetkych,
> chcem na serveri rozbehat anonymny FTP (nainstalovany priamo z distribucie
> Red Hat 7.2). Je tu vsak jeden problemik - on si vytvori adresar /pub vo
> /var/ftp/pub a ja chcem, aby pouzival adresar /pub na mnou vytvorenej
> partition. Teda som nim vytvoreny adresar zrusil zrusil a vytvoril
> symbolicky link na jeho mieste na mnou vytvoreny adresar. FTP to vsak nechce
> pochopit. Pritom pristupove prava su nastavene a teoreticky by to malo
> fungovat. Nejaky konfiguracny subor na zmenu default adresara som pre FTP
> [...]

Ahoj,

  pre anonymneho pouzivatela sa robi chroot do /var/ftp,
takze vsetko mimo nedosiahnes. Doporucujem presunut cely /var/ftp
a spravit na to link (nie pre /var/ftp/pub). Potom to pojde.
Ak by bol este nejaky problem, tak priamo mozes zeditovat
v /etc/passwd:
  ftp:*:14:50:FTP User:/var/ftp:/sbin/nologin
Kde je /var/ftp ako korenovy adresar usera ftp.

		SAL