[linux] DHCP a dynamic update DNS

Dezider Gora gora na wittmann.sk
Čtvrtek Červen 13 08:43:43 CEST 2002

Zdravim,

pridelovanie ip adries ide aj staticky (podla MAC adresy karty), alebo
dyunamicky, kde dhcp servru definujes pool, z ktoreho prideluje volne adresy
podla poziadaviek.
Co sa tyka mien, tie prebera od masiny, ktora request zaslala. DHCP vsak
_negeneruje meno_ pocitaca. Iba ip adresu.
Pri definovani statickej adresy pouzijes. Mozes vsak masine vnutit aj meno
cez dhcp.
option host-name "menocomp";
Ale to potom moze vzniknut situacia, ze v dns bude masine pod jednym, a v
netbios pod druhym menom.
A to nemusi robit dobrotou.
hth,
    Gore.