[linux] online backup

Peter Ronai linux na my-scotland.sk
Čtvrtek Červen 13 14:53:07 CEST 2002

On Thu, 2002-06-13 at 10:58, Martin Mosny wrote:
> Ahojte,
>
> pozeral som si archiv mailing listu, ale takyto $SUBJ som nenasiel.
>
> preto  by  som sa chcel opytat, ci ma niekto skusenosti so zalohovanim
> systemu,  ktory  nie  je  mozne vypnut, umountnut (24/7/365).
>
> ako jedno z moznych rieseni sa rysuje LVM alebo nejaky raid (1-5).
>
> ale  ma  niekto  nejaky  iny napad? podstata je ziskat nejaky zmrazeny
> obraz systemu na dobu zalohovania.
>
> ak   ma   niekto   skusenosti  s  LVM  pls.  ozvite  sa,  skusal  som
> HOWTO-LVM-SnapShot  ale  asi  nedostatocne  citam medzi riadkami, lebo
> [...]

hovori sa tomu hotbackup
coldbackup je ked system musi koli tomu zastat
co teda ja viem tak sa to da aj s amandou ktora je free
co to ma ale spolocne s raid a lvm, to neviem :(

raid by mal sluzit na zvysenie dostupnosti skrz vacsej dostupnosti
storage, nie je ale primarne urceny na zalohy

lvm je to iste v softverovej podobe (zatiahne to procak)
tiez lvm sa vytvara az po instalacii os kdezto na riad uz instalujeme

backup funguje tak, ze na zaznamove medium, obvykle na pasku,
zazalohujeme datat ktore treba
dalsi den na inu pasku atd.
ked potom potrebujeme nieco recovernut, nemusi to byt posledna dostupna
verzia co hladame, ale mozno predosla....

dz