[linux] online backup

Peter Ronai linux na my-scotland.sk
Čtvrtek Červen 13 16:26:55 CEST 2002

> Neviem  ci  to  ide,  alebo nie, lebo to nemam odskusane, ani nepoznam
> nikoho  kto  by to mal, ale ako pisu na ich stranke: " ... AMANDA runs
> the   client dump program.  This  is currently  hardcoded for a vendor
> dump  program, GNU tar  or  SAMBA  tar.  The new  mechanism will allow
> arbitrary  programs  such   as  cpio, star, and possibly  other backup
> systems.  It will also add  optional  pre-dump  and  post-dump   steps
> that    can  be  used  for  locking  and  unlocking,  and snapshots of
> rapidly  changing data such as databases."

databazy maju vlastny backupovy mechanizmus (vid oracle - hot a cold
backups). Vacsinou funguje tak ze databaza sa prepne do modu kde pocas
exportu neprevadza commity ale len zurnaluje do tzv arch. logov. Na
konci procedury mas arch logy a export.

> podstatne  su  tam  slova "currently hardcoded dump" a "new  mechanism
> will allow ..." a "It will also add... pre and post dump".

no vo firme kde som robil do decembra (stovky serverov) sa to robilo
amandou a slo to v pohode. Samozrejme okrem oraclu kde sa to robilo cez
oracle enterprise mgr

> a co to ma spolocne s LVM alebo RAID, no to ze LVM vie urobit snapshot
> particie,  ktora sa da BEZBOLESTNE odzalohovat. A raid no aspon to, ze
> pri  pouziti  dvoch  diskov,  ak  jeden  odide,  stale z druheho mozem
> fungovat!

hej, comu sa hovori zvysena dostupnost systemu
este sa dokonca zvykne robit stripset s paritou a k tomu hot spare co
znaci ze ak odide disk, je tam dalsi nepouzivany k dispozicii a respawne
sa za behu masiny bez toho aby to uzivatel spozoroval. Ty potom prides a
nahradis odideny disk novym spare (spare=rezervny). Stale je to ale
distinktny rozdiel ak porovname s backupom kde backup zalohuje data
ktore su k dispozicii aj ked si povedzme niekto zmaze adresar alebo pod.

> no mas pravdy, ale na co potom vymysleli RAID-1

pozri vyssie

> RAID-1
> RAID  Level  1  provides redundancy by writing all data to two or more
> drives.   The  performance  of  a  level 1 array tends to be faster on
> reads  and slower  on writes compared to a single drive, but if either
> drive  fails,  no  data  is lost.
> This  is  a  good entry-level redundant system, This level is commonly
> referred to as mirroring.

> to my je jasne!
>
> ide  mi  o  to  zalohovat  system,  ktory sa meni kazdu sekundu a dost
> rapidnym sposobom.

co konkretne sa meni
da sa potom pristupit k jednej cold zalohe systemu a priebeznemu zapisu
zurnalu v commit casoch (raz za 5 hodin) + nejaky raid na zvysenie
dostupnosti.

Vyhoda kombinacie raid a backupu je aj v tom ze system ktory ma
trojdeviatkovu dostupnost (99.999%) je sice pekna vec, moze sa vsak stat
ze bude fyzicky inzultovany (upratovacka, zlodej, poziar, odideny raid
radic, odideny procak, ludsky faktor - admin atd...)

dz