[linux] freeswan dynamic IP

Marian Danisek majo na sunteq.sk
Pátek Červen 14 15:09:11 CEST 2002

Caute,

riesim nasledovny problem.
Mam centralu - pocitacovu siet pritpojenu do internetu cez firewall s
realnou IP, ktory je zaroven aj VPN/ipsec server. Mam dve vzdialene
pracoviska - kancelarie s niekolkymi pocitacmi. Jedno pracovisko ma
permanentne pripojenie do internetu cez linuxovy firewall s realnou IP
adresou, ktory je zaroven aj VPN server. Takyto VPN tunnel na prepojenie
dvoch pracovisk cez realne IP adresy na obidvoch stranach funguje bez
problemov. Avsak druhe pracovisko sa pripaja do internetu dial-upom -
linux masquerade dialup firewall, ktory ma samozrejme vzdy inu dynaicku
ip adresu od providera. Nedari sa mi nakonfigurovat VPN tunnel medzi
centralou s realnou IP adresaou a tymto pracoviskom s pridelovanou
IPadresou. Na vsetkych firewalloch mam rovnaku najnovsiu versiu freeswan-u.
Mozeme mi niekto poradit ako nakonigurovat taketo pripojenie, kde je na
jednej strane dynamicka ip adresa, pripadne poslat nejake ukazkove
ipsec.conf subory ?

Poznamka : Dane pracovisko sa najprv pripoji do internetu a az potom sa
v dial-up skripte spusta freeswan/ipsec daemon, po odpojeni z internetu
sa v skripte zastavuje ipsec daemon.

Diky,

Majo
--
SUNTEQ s. r. o.
Bojnicka cesta 35 # Prievidza # 971 04 # Slovak republic