[linux] hdparm

Zdeno Podobný zdpo na mailbox.sk
Neděle Červen 16 13:15:14 CEST 2002

Dňa Št, 2002-06-13 at 21:19, Juraj Variny napísal:
> Dňa Št 13. Jún 2002 11:18 ste napísali:

Osobne mam zle skusenosti iba s nastavovanim pio modu(po jednom pokuse
vykon disku (merane pomocou 'hdparm -t' kleson asi o 50%), radsej to ani
neskusaj.

Co sa tyka prepinaca -X68, neviem , ci je potrebny, ak mas dopre
nakonfigurovane jadro (pri boote prebieha test a ten sa pokusi nastavit
tu najlepsiu fungujucu hodnotu). Skus radsej dat do lilo.conf (ak
pouzivat lilo) nastavenie append=" ide0=ata66 opti".

Na jadro (2.4.18) pouzi tuto zmes patchov, ktore vylepsuju vykon:
http://members.optushome.com.au/ckolivas/kernel/ck4_2.4.18.patch.bz2
(Scheduler 0(1), Low Latency, Preemptible, Compressed MM cache (no toto
radsej nepouzivaj), new IDE subsystem - intrinsic, VIA DMA patch and USB
patch for hpoj)

> Problemy by mohli nastat v pripade ze mas nekvalitny / zle podporovany IDE
> radic (dost nepravdepodobne) -> v dokumentacii kernelu su varovania. Pokial
> nie, najlepsie povolene hodnoty najdes v /proc/ide/hda/settings (tak je to v
> kerneli 2.4.18mdk).
http://www.mandrakeuser.org/docs/hardware/hide2.html sa zaobera
optimalizaciou vykonu ide a tam tvrdia ze prepinace ako "-m16 -u1"
nemaju vplyv na zvysenie vykonu, ale za to mozu byt nebezpecne...

Radsej si kazdy parameter (+ zmenu jeho hodnoty) otestuj pomocou
hdparm -tT /dev/hda a popuzi iba tie prepinace, ktore prinesu vyraznesiu
zmenu vykonu k lepsiemu - cim menej nastaveni, tym (asi) lepsie.

Tiez si pozri stranky firiem ako su VIA (zalezi podla tvojej dosky), kde
zvyknu byt info ako zlepsit vykon (napr. pre Via pre mdk8.2:
http://downloads.viaarena.com/LinuxApplicationNotes/Mandrake/May02/VIA\
ML8.2\ IDE\ Beyond\ ATA33\ ver\ 0.8.gz)

Inac napr. -c3 je udajn pomalsie, ale za to bezpecnejsie ako -c1. Takze
sa rozhodni: výkon, alebo stabilita?

Zd.