[linux] prosim o triezve nazory na temu rc v slacku

Úterý Červen 18 08:54:04 CEST 2002

-> > Podstata diskusie spocivala v tom ze na embedded zariadeni, ktoreho kod
-> > navzajom sharujeme, su rc skripty v style slackware (tj. rc.S rc.inet1
-> > rc.inet2 rc.M ...) a je tam zopar veci ktore ak chcel clovek
-> > restartovat, budto to spravi rucne, alebo rebootne ten zver.
->
-> Pokial ide o sietove zariadenia tak len ifconfigom zhodis staru konfiguraciu a
-> spustis uprageny rc.skript a ides. nemusis to cele zhadzovat a skoro vsetko
-> sa da urobit obdobne.

takze pre BSD init (slack) si mozeme upravit rc skripty pre to aby sme mohli
restartovat sluzby, pricom sysv-like rc skripty to maju nativne v sebe.

toto by som nepovazoval za argument za slack ale proti nemu.

-> > Je mi jasne ze je to debata koncepcneho charakteru typu flame, avsak
-> > velmi by ma zaujimalo, ci niekde nie je popisane, co ako chce slackware
-> > predstavovat v tomto formate (sysV to teda nie je), preco je prave
-> > slack podla niekoho lepsi v style startovania atd.
->
-> Ja pouzivam slack a osobne sa mi paci styl tychto skriptov.
-> Skus si mrknut rc.K a potom r.sysvinit. Tu uvidis postup nabiehania
-> a ak chces vediet kde sa spustaju ostatne rc.skripty moze si to mrknut v
-> subore rc.M.

zaujimave, ked si pozriem rc sktipry v akomkolvek sysv-like systeme, presne
vidim v akom poradi sa co spusta, nie je problem zariadit aby sa to v
dotycnom leveli nespustalo pripadne vymenit poradie.

-> Pokial ide o rc.sysvm je to klasicky styl SystemV startovaci skript, kde len
-> podla urovne initu sa potom spusti dalsi skript, kde sa vykonavaju dalsie
-> rc.skripty. Tu je nejaky prikladik priamo zo slacku.
-> rc.M - multi user
-> rc.S	- single
-> rc.0	- halt
-> rc.4   - X
-> Este spomeniem jednu vec. Prehladne napisane skripty. Vies kde je co uz aj
-> podla nazvu. Vytvorit rc.skript si mozes zvlast na kazdy server alebo daemon

to hovoris o BSD-like init skriptoch alebo o slackovych?

-> a takto si mozes urobit prehladny sytem startovania konfiguracie ktorej
-> rozumies ale je to len vec nazoru a zvyku. RedHat som uz dlho nevidel a
-> neviem to teraz porovnat ale niekedy sa mi to tam zdalo ohavne. Ohladne
-> postupu startu systemu tu nieje inak nic moc zaujimave alebo specialne.
-> Skratka klasika.

imho bsd-ckovske init skripty sa oplati len v pripade ze chces urobit bud
velmi okresanu masinu alebo nie si schopny pochopit sysv.

v BSD je situacia o dost ina: na rozdiel od distribucii linuxu, kde skoro
kazdy program patri do ineho balika, obsahuje BSD v sebe kopu zakladnych
programov pre beh systemu - sshd, cron, sendmail atd atd atd. Preto v BSD
nie je problem preddefinovat konfigurak typu /etc/rc.conf kde si clovek
nastavi ktore programy chce spustat a ich konfiguracie atd atd a systemovy
rc skript ho prebehne a spusti co treba. Priklad configu:

###

hostname="virtual"
ifconfig_xl0="inet 195.168.1.7  netmask 255.255.255.0"
defaultrouter="195.168.1.1"

#staticke routy
static_routes="ipv6"
route_ipv6="-inet6 default 3ffe:80e1::1"

nfs_client_enable="YES"
nfs_reserved_port_only="YES"

ntpdate_enable="YES"
ntpdate_flags="ntp.bts.sk"
ntpd_enable="YES"

sendmail_enable="NO"

firewall_enable="YES"           # Set to YES to enable firewall functionality
firewall_script="/etc/firewall.load" # Which script to run to set up the
firewal
firewall_file="/etc/firewall.rules"     # file with firewall rules
firewall_quiet="YES"            # Set to YES to suppress rule display

###

uz aj vo FreeBSD (a hadam aj inych) maju dodatocne programove baliky
sysv-like init skripty. Vo FreeBSD sa nachadzaju v /usr/local/etc/rc.d.

Takze ja si myslim ze init skripty typu System V su ovela schopnejsie, a
klasicke sa vo FreeBSD udrzali vdaka tomu ako je zakladny system robeny.

 Saving Private Ryan...
 Private Ryan exists. Overwrite? (Y/N)