[linux] AC97 zvukovka

Jaroslav Soltys jaroslavsoltys na yahoo.com
Středa Červen 19 08:47:51 CEST 2002

> mozete mi podarit ako rozbehat onboard AC97 zvukovku
> na MB ABIT BD7 II? Na
> nejakej stranke s drivermi pre nu (pre linux tam
> nebol), som cital, ze
> pouziva Realtek ALC650 audio chip. Kernel mam
> 2.2.19. Treba stahovat
> nejaky driver? Odkial?

aby ti behala ac97 zvukovka, musis mat podporovane 2
veci: ac97 kodek samotny a kodek kontroler. kodek
kontroler je na doske vstavany do southbridgu, alebo
niektori vyrobcovia tam este davaju ine chipy. tak
skus zistit, ci je to ten zo sb, alebo nejaky externy
mimo sb. kodek kontroler cicia data po pci zbernici a
posuva ich dalej kodeku, ktory vlastne robi vacsinu
prace (mixer a podobne). a ak nemas podporovany kodek
kontroler, tak tvoje zvuky nemaju ako prudit k kodeku.

potom sa pozri na www.alsa-project.org, ci je kodek
kontroler podporovany. ak ano, tak si stiahni a
skompiluj alsu. pripadne mozes uvazovat o prechode na
nove jadro, lebo s kompilaciou alsy pod 2.2 jadrami to
nie vzdy bolo v poriadku (obcas bolo treba pomenit
hlavickove subory a pod.)

kodek samotny by asi mal byt podporovany, skor som
videl problemy s kodek kontrolerom.

nove jadra 2.4 obsahuju podporu pre viac zvukoviek nez
2.2 to by mohol byt dalsi dovod na upgrade, ale ak sa
ti to podari rozbehat pod 2.2, tak to nie je nutne.

jard