[linux] re:mail server

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Pátek Červen 21 06:24:45 CEST 2002

On Thu, Jun 20, 2002 at 08:44:30PM +0200, Martin wrote:
> Nainstaloval som co si mi odporucil. Teda postfix+courier-imap-pop3+mutt.
> Dalej potrebujem poradit:
> - kde sa definuju email adresy uzivatelov + hesla

musis sa rozhodnut, ci ich chces mat v systeme, teda /etc/passwd alebo
iba virtualnych pouzivatelov (courier vie pouzivat nejaku userdb, ale to
nepouzivam, pretoze zatial nie su nastroje napr. na kvotu a uzivatelia
su roznorodi, takze ich mam v /etc/passwd a vacsina nema shell - teda ma
/bin/false)

e-mail adresy mam nastavene v postfixe pomocou virtual (man 5 virtual)

> - kde sa definuje server teda to co potom zadam na staniciach s win ako pop a
> smtp /napriklad mail.stonline.sk/

no, musis ho mat v DNS a k IP adrese toho servera priradis nejake meno
(mena), napr. smtp.domena.sk, mail.domena.sk a podobne - podla lubovole

On Thu, Jun 20, 2002 at 09:11:59PM +0200, Marcel Telka wrote:
> Co takto pouzit vlastnu iniciativu?
>
> http://www.google.com/search?q=squirellmail

http://www.squirrelmail.org

uzivatel bez shellu si moze cez SquirrelMail pozriet diskovu kvotu,
zmenit heslo, nastavit forward - je tam aj vacation (zatial som
neskusal) aj TMDA (tiez som neskusal)

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE