[linux] Dorucovanie mailov - realtime

Mavin mavin na pobox.sk
Pátek Březen 1 08:44:57 CET 2002

Zdravim,

takze najprv popis riesenia:

tak ze mail server ma nadstavene aby pouzival procmail, a ja mam v
kazdom home directory subor .procmailrc a v nom:

#begin file .procmailrc
SHELL=/bin/bash

:0 c
| cat > /dev/null | telnet ipadresa port > /dev/null
#end file .procmailrc

netreba zabudat ze som lamer a uznavam ze cele to kriva, ale funguje
to... ;)
myslim ze namiesto ipadresy by sa dala pouzit premenna prostredia z
nazvom uctu, ale to by vyzadovalo mat nadstaveny DNS alebo hosts, a
myslim ze potom by sa to dalo pouzit v globalnom konfiguraku
procmailu...
zatial som to neskusal (netreba zabudat ze som lamer, a procmail som
doteraz v zivote nevidel... :)) a ocenil by som kazdu dobru radu alebo
napad.

na strane klienta je to nasledovne:
(postoveho klienta pouzivam TheBat! a som s nim nadmieru spokojny ;))
po spusteni pocitaca sa nastartuje program PortSpy, a postovy klient.
postovy klient ma nadstavene aby stiahol postu pri spusteni a potom sa
vypol (TheBat to umoznuje, a neviem ci takoho niecoho je schopny aj
outlook). postovy klient potom uz nemusi bezat, o jeho spustenie sa
postara portspy ked pride posta.
portspy vlastne neroby nic ine, iba ze sa zavesi na urceny port a caka
na spojenie, akonahle sa docka spusti zadany prikaz (u mna je to
thebat.exe /checkall).

a v podstate to funguje takto:
pride mail, postovy server ho odovzda procmailu a ten ho ulozi do
mailboxu a zaroven spusti telnet na zadanu ip a port.
na strane klienta portspy zaregistruje prichodzie spojenie na port,
ukonci ho a spusti zadany prikaz (prikaz sa zadava pri starte portspy).
spusti sa klient a stiahne postu...

v thebat je moznost zapnut baner ktory oznami ze bola stiahnuta nova
posta, a tak user hned zaregistruje ze ma novu postu (nemusim pisat
aky boli useri stastny ked to tak zacalo fungovat... ;)).
ty ktory maju outlooka, maju u mna horsiu situlaciu. nezistil som ako
by sa to dalo v outlooku poriesit (ani som to moc nezistoval, u mna su
totiz 2 outlooky na 45 thebat-ov), a tak to riesim tak ze portspy
spusti namiesto klienta program co vyhodi na obrazovku okno z oznamom
ze je treba stiahnut si novu postu zo servera...

na poziadanie zaslem program portspy aj mn (otvori okno z hlaskov)

ked uz kritizujete, tak by ste aspon mohli pomoct s vylepsenim... ;)

--
S pozdravem,
 mavin