[linux] Problem s cdrom

Zdeno Podobný zdpo na mailbox.sk
Neděle Březen 3 00:22:53 CET 2002

Ahojte.

Upgradol som pocitac a to tak, ze som do noveho stroja preniesol cdrom, floppy mechaniku a pevny disk s
nainstalovanym Madrake linux 8.1 a windows 95. Linux to na rozdiel od windowsu prezil dobre (win som
musel zmazat a opat nainstalovat). Avsak sa zistil, ze cdrom nefunguje spravne: neyobrayoval spravne
nazvy suborov (nahodne znaky nahradi znakmi []{}? - t.j. po kazdom mount, umount su to ine znaky,
pirpadne oznaci vsetky subory ako spustitelne atd...), subory po prekopirovani nuie su uplne. Skusil som
instalovat rpm-ka priamo z cd ale rpm hned hodil segfault. Takisto gzip, bzip2 a tar mi hned hodia chybove
hlasky.

Najprv som si myslel, ze je to jadrom. Tak som pouzil to, co je dodavane na instalacnom CD, pouzil rozne
verzie jadra vratane 2.4.19-pre1 dokonaca aj nejake 2.2. (tusim 17). Nic nepomohlo.

Tak som sa rozhodol, ze si na volnu particiu nainstaluje este raz mdk-8.1. Ale problem, po nabootovani z
CD mi pri pokuse o natihnutie second stage instalacie ohlasil, ze ju nemoze natiahnut, ze tak je nejaka
chyba, alebo bug v kernely. Kedze som stale typoval na problem s kernelom, tak som vyskusal stareho
mdk-7.2. Ten sa ninstaloval bez problemov, cdrom pod nim funguje stravne. Skusil som teka pouzit jadro
zo 7.2 v tej instalacii 8.2 ale ani to nepomohlo.

Momentalne je situacia taka, ze ak chcem nieco z CD dostat do mojej instalacie mdk-8.1, tak musim
rebotovat do win (po reinstalacii funguju dobre, teda aspon cdrom) alebo mojej mini instalacie mdk-7.2, co
je dost nepohodlne.

Kedze som len obycajny uzivatel, tak uz neviem, kde mam hladat chybu, pripadne co zmenit. Mate nejake
typy napady? Za kazdu radu vopred vdaka.

Zd.