[linux] ATA66

Čtvrtek Březen 7 10:13:30 CET 2002

-> > > Je to mozne sprevadzkovat aj teraz, po instalacii
-> > na ATA33 kabli?
->
-> hmmm, ak tym ata33 kablom myslis 40 zilovy, tak nie.
-> ata66 chce 80 zilovy kabel. ale ak je v masine uz
-> ata66 kabel, tak by tomu mohol pomoct nejaky parameter
-> idebus= a podobne (mam kernel 2.2, toto by mal napisat
-> niekto, kto ma 2.4 :-),

chyba chyba chyba - parameter idebus plati len pre PIO mody ktore sa
nepouzivaju ked zapnes DMA.

-> pripadne skusit program hdparm. v zdrojakoch jadra sa da zistit, ake
-> chipsety su podporovane pre ata33.

ata66 radic ak nema ata66/ata100 kabel (teda 80zilovy) dokaze pouzit
ultraDMA v mode max 2 (hdparm -X66). s 80zilovym kablom mozes ist aj na
vyssie ultraDMA mody. 66mhz zapnes hdparm -X68 alrbo 69 - co zvladne disk;
to zas zistit cez hdparm -i.

Aby som povedal viac - Hedrickov IDE patch (http://www.linux-ide.org/)
zapina podporu UltraDMA pre niektore radice. Odporucam ho pouzit aj ked
nemate 66MHz radic. Ono totiz ultraDMA mody 0,1,2 su 33MHz. a staci na ne
40zilovy kabel. Okrem toho Hedricvkova patch umoznbuje zapnut DMA default a
takisto multisector transfery. Skratka veci co sa oplatia.

Akurat v debiane potate som s nim mal problemy - potatovsky make-kpkg najprv
konfiguroval a az potom patchoval (patchol som rucne potom to fachalo ako
ma). Ale o tom som tu uz pisal.

-> ps: to viete, ze pomocou hdparm -E sa da utisit moc
-> rychla cdromka pri prehravani mp3 ? aj ja som si na to
-> chcel robit vlastny soft :-)

ja mam setcd (starsi hdparm) ktory to umoznuje tiez. A tiez ine srandy -
automaticke vsunutie/vysunutie CD a pod

 "The box said 'Requires Windows 95 or better', so I bought a Macintosh".