[linux] Problem s cdrom

Zdeno Podobný zdpo na mailbox.sk
Pátek Březen 8 00:17:47 CET 2002

4.3.2002 11:45:08, Marek Kilimajer <kilimajer na webglobe.sk> wrote:

>A skus pozriet, ake parametre sa nastavuju pri starte pomocou hdparm.
>Pripadne sa pohraj s tymto programom, nastav vsetky hodnoty na
>bezpecne a potom postupne pridavaj tie, ktore maju zvysit vykon.

Spravne v tomto je problem presnejsie v tom, ze kernel nastavi pre vsetky ide zariadenia dma.
Po hdparm -d0 /dev/hdd vsetko funguje ako ma. Len to je zaujimave, ze aj vo win mam zastrnute dma a
cdromka funguje spravne.

Otazkou este, kde nastavit, aby pre hda sa pouzilo dma apre hdd (ide1) nie.
Kernel aj /etc/sysconfig/harddisks nastavuju parametre pre vsetky ide podla jednej schemy (AFAIK) t.j.
nemozem to tam nastavit a pokazde rucne vypinat dma pre cdrom tiez nie je vyhra (na desktope).

Skusil som dat pre kernel do lilo.conf takyto parameter append=" ide0=autotune ide1=nodma", ale
nepomohlo to -  dmesg prezradil, ze "nodma -- BAD OPTION", hoci v
/usr/src/linux/Documentation/kernel-parameters.txt je toto:
        ide?=           [HW] (E)IDE subsystem : config (iomem/irq), tuning or debugging (serialize,reset,no
{dma,tune,probe}) or chipset specific parameters.

Pochopil som nieco nespravne?

Je to mozne nejako ovlyvnit cez BIOS, aby cdrom nemohla pouzivat dma? Pretoze ak nie, tak mam dost
velky problem a to, ze nebudem moct nainstalovat asi ziadnu novu distribuciu, ktora sa bude snazit pouzit
dma pre cdrom...

HW:
MB: QDI KinetiZ 7E-A, Chipset: Via Apollo Pro KT133
Pokial som pozeral na strankach QDI, tak mam posledny dostupny BIOS

CDrom: Teac CD-532E-A, ATAPI 32X CD-ROM drive, 128kB Cache

ozno este toto pomoze s dmesg:

VP_IDE: IDE controller on PCI bus 00 dev 39
VP_IDE: chipset revision 6
VP_IDE: not 100% native mode: will probe irqs later
VP_IDE: VIA vt82c686b (rev 40) IDE UDMA100 controller on pci00:07.1
    ide0: BM-DMA at 0xd000-0xd007, BIOS settings: hda:DMA, hdb:pio
    ide1: BM-DMA at 0xd008-0xd00f, BIOS settings: hdc:pio, hdd:DMA

Kedze v starom pocitaci fungovala cdrom aj dma uplne super, predpokladam, ze problem bude asi v
doske. Len mi stale vrta v hlave, preco pod win to dma nerobi problemy...

Zd.